This is only a print version to view the full version of the theme, click HERE
 
Forum Civilization.org.pl
Forum graczy gry Sid Meier's Civilization

Warsztat Civ-modera - Maraton zmniejszenie kosztów techów produkcji

Shaka[D14] - 2009-08-04, 22:01
Post subject: Maraton zmniejszenie kosztów techów produkcji
mam pytanie jak naprościej zrobić żeby czas w maratonie leciał normalnie ale techy młotki jak w normalu?
wróć źle napisalem technologie mają sie odkrywać czasem maratonu ale jednostki produkować jak w normalu:)

cheos - 2009-08-05, 01:28

Pewnie mały modzik by wystarczył co by produkcję podwajał.
Ale po co wtedy grać na maratonie ?
Może lepiej na normalu zwiększyć trzykrotnie koszt techów ?

Shaka[D14] - 2009-08-05, 01:47

Nie bo chodzi mi to żeby byly wielkie epickie armie np axmanow i takie tam:)
jarek1333 - 2009-08-05, 07:23

Czyli sposób Cheosa jest również dobry przecież na jedno wychodzi :rotfl:
Kiedyś myślałem nad czymś podobnym, chciałbym, żeby te bitwy były naprawdę duże :)

anion - 2009-08-05, 09:34

1. W jednym oknie otworzyć następującą ścieżkę dostępu:
[katalog z zainstalowaną Civ4]\Beyond the Sword\Assets\XML\GameInfo.

2. W drugim oknie otworzyć następującą ścieżkę dostępu:
[katalog z zainstalowaną Civ4]\Beyond the Sword\Mods.

3. W tym drugim oknie założyć folder o jakiejś nazwie (np. Nowy_Mod).

4. Wejść do katalogu z nazwą moda i wewnątrz założyć folder Assets, następnie wejść do założonego Assets, założyć tam folder XML, po czym znów wejść głębiej w to XML, założyć tam folder GameInfo i ostatecznie go otworzyć.
Końcowa ścieżka powinna mieć postać:
[katalog z zainstalowaną Civ4]\Beyond the Sword\Mods\Nowy_Mod\Assets\XML\GameInfo.

5. Skopiować z okna pierwszego plik CIV4GameSpeedInfo.xml w utworzony folder GameInfo w drugim oknie. Po skopiowaniu tego pliku zamknąć dla bezpieczeństwa okno pierwsze, aby nie narobić szkód w oryginalnym Beyond the Sword.

6. Otworzyć plik CIV4GameSpeedInfo.xml w notatniku.

7. Znaleźć fragment kodu:
Code:
...
<Type>GAMESPEED_MARATHON</Type>
<Description>TXT_KEY_GAMESPEED_MARATHON</Description>
<Help>TXT_KEY_GAMESPEED_MARATHON_HELP</Help>
<iGrowthPercent>300</iGrowthPercent>
<iTrainPercent>200</iTrainPercent>
<iConstructPercent>300</iConstructPercent>
...

Ten fragment jest zaraz na początku pliku.

Linijkę
Code:
<iTrainPercent>200</iTrainPercent>

zmienić na
Code:
<iTrainPercent>100</iTrainPercent>

a następnie zapisać plik.

8. Zamknąć okno i mod z zamierzonym celem jest gotowy.


Wartości oryginalne dla iTrainPercent w poszczególnych prędkościach gry wynoszą:
Marathon = 200
Epic = 150
Normal = 100
Quick = 67

LDeska - 2009-08-05, 09:51

No tak ale po co? I tak przecież koszty utrzymania armii zżerają na prędkości normalnej. Czasu jest dość aby natrzaskać wojsko i jak się gra naprawdę ostro to nauka schodzi do 0%.
pawelt - 2009-08-05, 09:55

Moda nie trzeba robić.
Można po prostu zmienić w pliku gameinfo ręcznie. Ale trzeba pamiętać, żeby przed grami multi znowu wrócić do oryginalnej wartości.

EDIT by Anion
PAWELT, sorki, niechcący mi się post zedytował, zamiast odpowiedzieć (chciałem zacytować Twoją skróconą wypowiedź). :przestraszony:
Mam nadzieję, że wybaczysz. :)

Zreedytuj najwyżej ponownie, jeżeli za dużo uciachałem. :)

anion - 2009-08-05, 10:21

pawelt wrote:
Moda nie trzeba robić.
(...) Można po prostu zmienić w pliku gameinfo ręcznie. Ale trzeba pamiętać, żeby przed grami multi znowu wrócić do oryginalnej wartości (...)


Dlatego lepiej właśnie zrobić moda, niż potem wkurzać kogoś komunikatem "Gracz X ma inną wersję bla bla bla". :)

Shaka[D14] - 2009-08-05, 10:44

i też tak zrobiłem bo i tak gram na 3 modach na Twoim Polsce i ty właśnie:) połączyłem 3 w jedno;d. Też Anion mógłbyś polske dodać żądne pliki się nie nadpisują a działają idealnie:)
Zaharien - 2009-08-06, 09:50

O jakich ilościach mówimy? 100 jednostek? 1000 jednostek?
LDeska - 2009-08-06, 10:00

Hmm ale to nie zależy od prędkości gry, tylko od rozmiaru mapy przecież. Koszty utrzymania są limitem wielkości armii a koszty utrzymania są stałe - 1 :moneta: za 1 jednostkę (jeszcze jest upust w zależności od poziomu trudności)
cheos - 2009-08-07, 14:50

anion wrote:
pawelt wrote:
Moda nie trzeba robić.
(...) Można po prostu zmienić w pliku gameinfo ręcznie. Ale trzeba pamiętać, żeby przed grami multi znowu wrócić do oryginalnej wartości (...)


Dlatego lepiej właśnie zrobić moda, niż potem wkurzać kogoś komunikatem "Gracz X ma inną wersję bla bla bla". :)


Zgadzam się z Anionem.
Ja jak podmieniałem pliki xlm to teraz nawet na oryginalnych mam u innych "Gracz ma inną wersję ...."
Obiecywałem przeinstalować ale jakoś się zebrać ie mogę :(

pawelt - 2009-08-07, 15:15

ja tak robiłem tylko jak grałem singiel. OD czasu jak zacząłem grać multi to już nie gram singla więc nie miałem nigdy takich problemów.
Shaka[D14] - 2009-08-07, 15:36

A ja mam problem przerobiłem ten pliki i gdzieś w granicy 500tur co pare tur wywala do windowsa...
Shaka[D14] - 2009-12-24, 12:37

Mam pytanie jak najprościej można zrobić, żeby nie można było produkować bomb atomowych? Co trzeba zmienić?


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group