Forum Civilization.org.pl
Forum graczy gry Sid Meier's Civilization

Sprawy techniczne - bugi na mapkach

barnaba - 2010-11-03, 11:55
Post subject: bugi na mapkach
Leszku niestety na mapie sa bledy nie wiem z czego wynikaja i moze warto cos z nimi zrobic

rzeki często są dodatkowe dla jednej strony
surowce nie sa symetryczne

wyrzuca setlersa na skalach wodzie

raz mielismy mape ktora nie byla mirrorem i po chwili nas z niej wyrzucilo
domel postawil od nowa i wtedy sie zamienily strony
od tego czasu zawsze sprawdzamy sobie na wstepie

ikony pol sa przesuniete czesto sie to zdarza ale to chyba civka
to dosc czeste domel mi na to zwrocil uwage a ja myslalem ze to bledy w symetri mapy

surowce strategiczne nie sa symetryczne (konty jedni maja zelazo a drudzy nie gra z Bobkiem Rychem i Mareckiem)





LDeska - 2010-11-03, 13:29

Dobra to moja oficjalna odpowiedź:
barnaba wrote:
rzeki często są dodatkowe dla jednej strony

Nigdy czegoś takiego nie widziałem, jedyny problem to że twórcy civki nie przewidzieli od strony graficznej wszystkich kombinacji ułożenia rzek i czasami mimo że rzeka jest to jej nie widać (ale jest prawidłowo odbita lustrzanie). Takie coś zdarza się tylko na samym odbiciu. Jak włączy się podgląd co które pole daje to widać że tam jest rzeka - jest dodatkowa moneta na polu obok tej rzeki-widma. Jednostki też tracą ruch jak przekroczą tą rzekę.

barnaba wrote:
surowce nie sa symetryczne

Nigdy tego nie miałem - żadąm dowodów :P

barnaba wrote:
wyrzuca setlersa na skalach wodzie

To jest znany problem - do poprawienia. Jest jednak rzadki i zwykle jest to pole tuż przy lądzie więc można zejść osadnikiem na normalne pola i grać bez restartu.

barnaba wrote:
raz mielismy mape ktora nie byla mirrorem i po chwili nas z niej wyrzucilo
domel postawil od nowa i wtedy sie zamienily strony
od tego czasu zawsze sprawdzamy sobie na wstepie

Nic na to nie poradzę, czasami civka szaleje, to nie jest wina skryptu.

barnaba wrote:
ikony pol sa przesuniete czesto sie to zdarza ale to chyba civka
to dosc czeste domel mi na to zwrocil uwage a ja myslalem ze to bledy w symetri mapy

To też błąd civki a nie mapki

barnaba wrote:
surowce strategiczne nie sa symetryczne (konty jedni maja zelazo a drudzy nie gra z Bobkiem Rychem i Mareckiem)

To już pisałeś wyżej, odpowiedź się nie zmienia - nigdy czegoś takiego nie widziałem.


Jest natomiast jeden błąd który ja znalazłem i muszę go poprawić: nie kasuję jezior przez co na odbitej połowie mapy może się zdarzyć że pola daje o 1 żarełko więcej (np 3 zamiast 2 na łące). Zdarza się bardzo rzadko ale trzeba to poprawić.

barnaba - 2010-11-03, 13:33

a to moja oficjalna odpowiedz :D
Bobek chyba ma skreena

seetresi schodza sobie z górek i rzek to prawda

z jeziorkiem rzeczywiscie jest problem raz tak mialem z scoobym i rybki dawaly mi 4 jedzenia na wstepie

z rzeka sprawdze bo mam gdzies save

Nefliqus - 2010-11-03, 19:20

Po skasowaniu rzek zostają pola Food Plains z dodatkowym food. Na szczęście są chyba symetryczne ale wygląda to strasznie głupio. Chyba trzeba jednak zrezygnować z tego kasowani rzek w kolejnej wersji mapki.



Widzieliście mapki north@south lub west&east. To są mapki do gry duel i wyglądają całkiem fajnie nie są symetryczne ale podobno "zrównoważone".

Takie mapki generuje skrypt East&West, nie są zapętlone ale za to chyba fajnie by się na nich grało. Jak dla mnie mogą nawet nie być mirror byle zasoby były podobne.


Forever - 2010-11-03, 19:41

A czasem właśnie tu nie ma tzw. niewidzialnej rzeki ??
Nefliqus - 2010-11-03, 19:51

Forever wrote:
A czasem właśnie tu nie ma tzw. niewidzialnej rzeki ??


to pozostałość po pierwotnej rzecze którą skryp leszka kasuje. Nie ma dodatkowych gold to i nie ma rzeki.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group