This is only a print version to view the full version of the theme, click HERE
 
Forum Civilization.org.pl
Forum graczy gry Sid Meier's Civilization

Dyplo "Miś" 2 - Zmiany od Dyplo6 do moda Dyplo7 v.2 "Miś", dyskurs

Rihiter - 2011-11-25, 22:35
Post subject: Zmiany od Dyplo6 do moda Dyplo7 v.2 "Miś", dyskurs
Zmiany jakie zaszły w mechanice pomiędzy modem używanym w Dyplo 6 i Dyplo „Mały Miś”, a modem Dyplo 7:

1. Pretorian cena zmniejszona do 40 młotków siła bez zmian 7.
2. Obelisk egipski może załączyć tylko 1 kapłana (zamiast 2).
3. Madrass Arabski może załączyć tylko 1 kapłana (zamiast 2).
4. Generał może zbudować Akademie wojskową od Gildii zamiast do Military Science
5. Cecha finansowy ma bonus +1 monetkę od pola z minimum trzema (było z minimum dwoma) w zamian otrzymuje +25% do produkcji grocerów.
6. Cecha zorganizowany ograniczony bonus do produkcji latarni do +50% (było +100%).
7. Jednostka Swordsman dostaje +10% ataku na miasto (łącznie +35%), odpowiednie jednostki unikalne również.
8. Jednostka bombowiec i "stealth" bombowiec mają zwiększony zasięg o dwa. Odpowiednio 10 i 14.
9. Jednostka balon zasięg ograniczony o -2 do 6 (było 8)
10. Ustrój reprezentacja daje +2 nauki dla specjalisty (zmniejszono z +3).
11. Specjaliści dają +1 bonus, czyli obecnie:
naukowiec 4 kolbki (było 3 kolbki)
kupiec 4 monety (buło 3 monety)
inżynier 3 młotki (było 2 młotki)
ksiądz 1 młotek 2 monety (było 1 i 1)
artysta 1 moneta 1 kolbka 4 kultury (było 1 kolbka 4 kultury)
szpieg 1 monetka 1 kolbka 4 szpiegostwa (było 1 kolbka 4 szpiegostwa)
12. Nucki całkowicie niedostępne.
13. Wszystkie korporacje: zmniejszono bazowy przychód w mieście założycielskim z 4 do 3 monet / za miasto z korporacją.
14. Colosus - koszt zwiększony do 400 (było 250)
15. Stonehenge - koszt zwiększony do 150 (było 120)
16. Wielka Biblioteka - koszt zwiększony do 400 (było 350)
17. Wielka latarnia - zmniejszono ilość szlaków handlowych do +1 (było +2)
18. Ograniczenia w handlu surowcami. (szczegóły w Regulaminie, dział "7. Przekazywanie wojska, miast, złota oraz surowców." - post4).

Zmiany jakie zaszły od oryginalnej Civ4 BTS do moda Dyplo7 v.2 "Miś" można szczegółowo przeczytać w Regulaminie, dział: 4. Mod Dyplo7 (post2)

Rihiter - 2011-11-25, 22:36

Tutaj prowadzimy dyskusję nt. wprowadzonych zmian.
KasztelanMirmil - 2011-11-26, 00:31

Co znaczy prowadzimy dyskusję ?
możemy się jeszcze na coś nie zgodzić :oczami:

Mnie najbardziej niepokoi ta zmiana z Swordsmanami, jakaś intuicyjnie duża jest, ale na razie nie potrafię podać argumentów przeciw
O surowcach zaraz poczytam
reszta dla mnie ok

Rihiter - 2011-11-26, 00:40

KasztelanMirmil wrote:
Co znaczy prowadzimy dyskusję ?
możemy się jeszcze na coś nie zgodzić :oczami:

Mnie najbardziej niepokoi ta zmiana z Swordsmanami, jakaś intuicyjnie duża jest, ale na razie nie potrafię podać argumentów przeciw


Możecie się nie zgodzić. Przyjmę wszystkie argumenty za i przeciw i na ich podstawie wyciągnę wnioski, czyli ewentualne zmiany zanim zaczniemy.

Nie rozumiem tego stwierdzenia, że zmiana z swordami jest "induicyjnie duża". To jest tylko 10% od tego co było w D6 i Misiu1.

KasztelanMirmil - 2011-11-26, 01:12

Surowce głosiłem w dyskusji nad regulaminem.

sword ma teraz (+35%) przewagę nad nieufortyfikowanym axem w mieście 8,1 do 7,5
(wcześniej był 7,5 do 7,5)
niby tylko 10 % ale jednak już przechyla szalę na drugą stronę
"induicyjnie duża" znaczy, że mam obawy, że to sporo może zaważyć na grze, że to duża zmiana, która może wymagać już trochę innej taktyki
tylko tyle
zagrajmy tak

Rihiter - 2011-11-26, 10:10

Owszem, może wymagać trochę innej taktyki, ale o to chodzi. Dotychczas Sword był totalnie bezuzyteczny. Do niczego się nie nadawał (w mojej opinii), a teraz ma trochę lepiej, chociaż nadal uważam, że jest kiepski.
Kacowski - 2011-11-26, 11:25

Ulepszenie swordów do dobry pomysł. Według mnie.
Beny - 2011-11-26, 14:26

Według mnie też. Dotychczas był do niczego.
Bodek - 2011-11-26, 15:37

Tu też namawiam wszystkich w szczególności Adminów obu gier - Cheosa i Rihitera aby osiągneli kompromis w sprawie moda i nie robili innych do D7 i do Misia2

To tylko wygenreuje problemy przy ewentualnych zastęstwach ..
tm bardziej że jedyna różnica jak widze to ograniczeni ORG

W jednym jest wycięty bonus do latarni w drugim ograniczony o połowę

Spotkajcie się w połowie drogi na 25-30 % albo coś i niech będzie jeden Mod do obu gier...
z powodu takiej jednej zmiany będzie się ludziom mieszać w głowach :/

Marw - 2011-11-26, 15:38

Popieram Bodka. Zdecydowanie obie gry powinny być na tym samym modzie.
KasztelanMirmil - 2011-11-26, 16:01

Popieram obu przedmówców.
Beny - 2011-11-26, 18:24

Ja też ;)
Rihiter - 2011-11-26, 19:54

Na prawdę nie przesadzajcie. Komu i co będzie się mieszać? Różnic będzie aż 2-3. W tym specjaliści+reprezentacja, które są po prostu za dużymi zmianami na grę Miś. Tutaj będę grać też gracze nowi, tacy co z multi mieli kontakt mały. Zmiany jakie są w stosunku do BTS to już jest sporo, a zmiana taka jak specjaliści+reprezentacja zmienia bardzo dużo.
KasztelanMirmil - 2011-11-26, 20:10

Tu biega o to by łatwo znaleźć zastępcę.
Łatwiej będzie takiego znaleźć jak będą dwa równoległe dypla na tych samych modach, bo po prostu dam znać skubiemu czy zajmenowi: chłopaki puśćcie turę za mnie. Wtedy dla nich to będzie tyle co zalogować się na moje konto i po bólu. 5 minut roboty. A jak będą musieli do tego zainstalować sobie dodatkowego moda to już ich tak łatwo na zastępstwo nie namówię.
Tylko o to chodzi. Pamiętasz ile osób miało problemy na początku ze znalezieniem zastępstw w misiu 1 ?
A zaraz przed nami święta, sylewster, 3 królików - czyli milion okazji do wyjazdów i potrzeb zastępstw.
END

Rihiter - 2011-11-26, 20:23

Dlatego pracujemy z Cheosem nad tym aby były bardzo zbliżone. Identyczne w 100% nie będą, bo gry/mapy/poziom będą się trochę różnić.
Przyznam tez szczerze, że z tym "problemem", że ludziom będzie się mieszać to już tak wymyślacie... ;]
Rozumiem jeszcze jakby różnice były kolosalne, takie jak np między gołym BTS, a R&FofCivilizations, to jeszcze. Ale i to jest do ogrnięcia. Ale żeby się komuś mieszało bo do latarni tu będzie +0%, a tam +50% (zresztą dochodzimy tutaj z Cheosem do kompromisu) to proszę... Jest na to proste rozwiązanie. Proście o zastępstwa graczy myślących. Jest ich tutaj mnustwo, a problemu na pewno mieć nie będą.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group