Forum Civilization.org.pl
Forum graczy gry Sid Meier's Civilization

Pakty odtajnione - Pakt "Turcja (techniczny)" (Rihiter)

ScoobyDoo - 2014-07-08, 17:53
Post subject: Pakt "Turcja (techniczny)" (Rihiter)
Pakt numer 3604, założony 2014-01-04 11:54:46 przez Rihiter (Ottoman - Suleiman)


Nazwa paktu: Turcja (techniczny)

Zaproszone do paktu nacje:
Twórca: Rihiter
Peter

ScoobyDoo - 2014-07-08, 17:53

Rihiter 2014-01-04 11:57:22
Cześć.

Proszę o zwrócenie uwagi i jeżeli będzie to potrzebne również upomnienie gracza o obowiązującej godzinnej karencji na wykonywanie ruchów po przeładowaniu.

Sytuacja z dziś:

1/4/14 12:52 am Raptorous Logged out
1/4/14 12:51 am Raptorous Finished turn
1/4/14 12:49 am Raptorous Score decreased to 77
1/4/14 12:46 am Raptorous Logged in
1/4/14 12:38 am A new turn has begun. It is now 2800 BC

Dziś to znaczenia nie miało, ale w najbliższych dniach może już mieć.

Rihiter 2014-01-04 12:12:18
Druga sprawa:
Jak się odniesiesz do wyteleportowania kulturą nowo powstałego miasta czyjejś czujki, zakładając że postawienie miasta zostało zrobione na podwójnym ruchu?

Można tak wyteleportować?

Rihiter 2014-01-04 17:57:37
Jeszcze jedna kwestia:
Planuję atak na Sumer (Raptorus). Chcę na wojnie być pierwszy. Jak mam tej sztuki dokonać, tak by nie łamać regulaminu i nakazów Admina, skoro mój potencjalny przeciwnik łamiąc regulamin (log w ciągu 1h po przeładowaniu) mi to uniemożliwia?

Peter 2014-01-04 18:07:02
Odpowiedziałem od razu na forum, żeby każdemu z osobna nie pisać w paktach.

Peter 2014-01-04 18:08:52
"Jeszcze jedna kwestia:
Planuję atak na Sumer (Raptorus). Chcę na wojnie być pierwszy. Jak mam tej sztuki dokonać, tak by nie łamać regulaminu i nakazów Admina, skoro mój potencjalny przeciwnik łamiąc regulamin (log w ciągu 1h po przeładowaniu) mi to uniemożliwia?"


Kiedy ten atak, to jak nawet się wetnie to dopilnuję tematu żeby się nie zasłaniał technikaliami.


Rihiter 2014-01-04 19:22:08
Zakładałem nawet, że jutro wypowiem aby zaklepać sobie ruch jako pierwszy, no ale dziś wszedł jak wszedł. Więc jutro postaram się robić jako pierwszy turę. Atak to płynna sprawa, może będzie może nie. Zależy od poczynań adwersarza.

Może zamieńmy moje pytanie na pytanie teoretyczne:
Ktoś łamie regulamin i ładuje się w 1-szej godzinie, wojny nie wypowiada. Drugi gracz miał zamiar w kolejnej turze wjeżdżać chciał pierwszy. Co ma zrobić? Czy musi w takim wypadku jako drugi bezwzględnie?

Peter 2014-01-04 19:32:28
"Ktoś łamie regulamin i ładuje się w 1-szej godzinie, "

Dążę do tego żeby nie było łamania tej zasady.
Na razie po dobroci. Jak dalej będą takie logowania to się dobroć skończy.

Czyli nie odpowiem na pytanie, bo takiej sytuacji nie ma prawa być i nie będzie.
Będziemy robić cofki aż się wszyscy nauczą korzystać z zegarka.



Rihiter 2014-01-04 20:26:27
ok, dzięki

Rihiter 2014-01-09 15:56:19
Cześć.

Czy stawiając miasto można teleportować więcej niż 1 oddział innego gracza?
Chodzi o sytuację, w której stoi 2 lub więcej unitów, a ja stawiam miasto i kultura 3x3 wypycha te unity o 1 kratkę.

Peter 2014-01-09 16:06:46
Odpowiem na forum.

Rihiter 2014-01-15 13:46:26
Cześć.

Czy złoto przez admina innym graczom można przekazywać? (oczywiście w konkretnych sytuacjach, np podział łupów na wojnie, itp.)

Peter 2014-01-15 15:02:03
Złoto nie.
Można sie rozliczać workami.

Rihiter 2014-01-15 15:05:19
ok, dzięki

Rihiter 2014-02-17 01:44:16
Cześć. W czasie wypowiedzenia wojny doszło do teleportu 1 jednostki Sumerów.
Proszę o określenie jak długo ta jednostka jest unieruchomiona (kiedy będzie się mogła ruszyć, kiedy będę mógł ją zaatakować). Poniżej sytuacja - teleport zgodnie ze strzałką.



Przeniesiona została o 2 pola również moja jednostka z terytorium sumerskiego. Nie będzie ona brała udziału w walkach i zamierzam ją wycofać wzdłuż drogi po neutralnym terenie. Daj znać czy to ok.

Dobrze też będzie jeżeli poinformujesz o zadecydowanych "blokach" Raptorusa, tak żeby wiedział czego ma nie ruszać i żebyśmy uniknęli jakichś błędów i cofek.

Peter 2014-02-17 08:46:10
Odpowiadam na forum.

Rihiter 2014-02-17 09:36:49
ok, dzięki

Rihiter 2014-02-24 14:30:24
Peter, w nawiązaniu do rozmowy i do sytuacji z Whitem, jedno przemyślenie...

Teraz to tak trochę już wygląda, że White czuje się zaszczuty. W sumie 3-4 osoby po nim teraz jadą, z Adminem włącznie. I jak zaszczute i przyparte do muru zwierze będzie gryzł i drapał.
Jeżeli mogę zasugerować jakieś wyjście z sytuacji; zrób mu chociaż malutkie ustępstwo, malutką drogę ucieczki, żeby nie czuł się totalnie zaszczuty.

Jak dostanie info, że na ten tydzień będzie na nacji zastępstwo - to ustąpi i ulegnie.

Rihiter 2014-02-25 11:45:22
To są słowa Whita z dziś:

"Nie ma co się oszukiwać, obaj z Peterem jesteśmy uparci i telefon tego nie zmieni. Pewnie powinienem zachować się inaczej, ale Peter też nie powinien mnie do takiego zachowania prowokować."

kwiatuszek i nerw może powodować, że tego nie zauważasz, ale czuć w tych słowach chęć porozumienia.
Przyznaje kolega, że go poniosło, a przyznanie się do winy, zaakceptowanie tego że jest problem i nie zaprzeczanie swojego udziału w powstaniu tego problemu - to jest pierwszy krok.
White szuka jakiegoś usprawiedliwienia dla swojego niewłaściwego zachowania, wskazuje tutaj że został sprowokowany, ale to nic innego jak szukanie porozumienia.
Na prawdę widać to - dla obiektywnego i spokojnego oka.

Peter 2014-03-24 22:48:26
Trebuch napisał:

"Pytanie mam do zasad - po wypowiedzeniu OB jednostka moja oraz jednostka wroga, które dotąd stacjonowały jako czujki na terytorium drugiego zostają teleportowane na teren neutralny, dokłądnie na to samo pole. Ja swojej jednostki nie ruszam (bo w regulaminie stoi że zakaz ruchu w turze teleportacji i turę po niej), ale druga strona wypowiada mi w tej samej turze wojnę i kasuje swoją czujką moją czujkę (o czym się dowiaduję dziś w swojej turze, która jest turą +1 po teleportacji). Pytanie czy to ja sfrajerzyłem bo nie rozumiem zasad (to znaczy mogłem ruszyć swoją czujką i uciec spod egzekucji) czy sąsiad nie zastosował się do regulaminu?"


No to jak było, zwłaszcza w kontekście punktu 6.3.1 ???

6.3.1 Dozwolone jest teleportowanie pojedynczych jednostek wroga ze swojego terenu.
W takim przypadku teleportowane jednostki nie mogą się ruszyć w tej i następnej turze jak również nie mogą one być zaatakowane ani samemu atakować.
Admin dopuszcza zaatakowanie pojedynczych teleportowanych jednostek, jeżeli blokują one przemarsz armii.


"-Mówcie Kiler, mówcie, tak będzie dla was lepiej! -Nie wiele lepiej! Ale... -Ale lepiej!"

Rihiter 2014-03-24 23:24:09
Chyba coś powiedziane o tym, że jak się zrywa wszystko, daje ostro w palnik i idzie na noże, no to się swoje jednostki kasuje zanim się "dokona" teleportacji. Więc skoro kolega zanim postanowił wypiąć się na wszelakie układy swoją czujką nie wyszedł z mojego terytorium jak wszelkie prawa nakazują, tylko teleportował i swoją i moją. To dokonałem "kurtuazyjnej likwidacji" tego unita, który i tak powinien był być usunięty.

Po za tym stała na drodze przemarszu mojej armii. :)

Rihiter 2014-03-28 22:12:36
Po Twoim ruchu barby ubiły mi 2 unity...
A miasto i tak jest obstawione na full.



Biednemu zawsze piach w oczy.

Peter 2014-03-28 23:05:53
Znaczy się jest jakaś sprawiedliwość na tym świecie za wkurwianie Admina ;)

Rihiter 2014-03-29 00:12:18
jasne jasne


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group