www.civilization.org.pl
Forum •  FAQ •  Search •  Memberlist •  Usergroups •  Register •  Log in •  Download
 
 Announcement 
   Jesteś nowy? Kliknij tutaj!    Zgłoś grę Civ6     Zgłos grę Civ5    Zgłoś grę Civ4         Mistrz sezonu    IRC, TUTAJ UMÓWISZ SIĘ NA GRĘ    Na ircu jest users osób. Załaduj obrazek Czytnik RSS 

Previous topic «» Next topic


Closed by: domel
2009-10-26, 02:04
REGULAMIN DYPLO5
Author Message
domel 



xfire: domel11
Helped: 8 times
Age: 36
Joined: 26 Mar 2006
Posts: 4595
Otrzymał 9 piw(a)
Location: Warszawa/Świecie
generał brygady  Brązowy order za specjalne zasługi  Złoty zlotowicz - 8 zlotów  Srebrny sponsor KAC  Brązowy civmaniak – najwięcej rozegranych gier  Obibok – nie grał od 90 dni  III miejsce w Dyplo - Dyplo1  Przeżycie w Dyplo - Dyplo 9  Przeżycie w Dyplo - Dyplo4,5  III miejsce w Astro Pucharze - II Astro Puchar  Złoty gracz w demokrację - GwD1  II miejsce w sezonie Ligi KAC - II sezon 
  Posted: 2009-10-26, 02:03   REGULAMIN DYPLO5

Postanowienia Ogólne


1) Każdy z graczy uczestniczący w Dyplo5 musi zapoznać się z poniższym regulaminem i go przestrzegać.


2) Zabronione jest:

a) wszelkie działanie polegające na sztucznej ingerencji w mechanikę gry celem którego będzie pominięcie normalnego trybu osiągnięcia danego efektu lub pominięcie Regulaminu;

b) Zabronione jest wywoływanie „sztucznych wojen” których na celu będzie ingerencja w mechanikę gry (np. przesunięcia stolicy , niwelowanie niezadowolenia, itp.) lub pominięcie Regulaminu;


3) Każdy gracz ma tylko jedno (1) wejście na turę podczas którego konieczne jest wykonanie swoich ruchów oraz kliknięcie „zakończenie tury”.


4) Gracz wypowiadający wojnę musi od razu o tym fakcie poinformować gracza któremu została ona wypowiedziana poprzez PAKTY TAJNE lub KRONIKA lub PW.

5) Zastępować nacje może tylko osoba nie uczestnicząca w Dyplo5. Zastępca może zastępować tylko jedną nacje jednocześnie.

6) Logując się do gry używamy nicków które mamy na lobby/forum. Nie zmieniamy nicków do logowania na nazwy władców których używamy w KRONICE.



Umowa „Open Borders”


1) Zabronione jest zerwanie umowy „Open Borders” w przypadku gdy spowoduje to wyrzucenie jednostek poza granicę państwa na terenie którego się znajdują.


2) Wyjątkiem od pkt. 1) jest sytuacja w której udokumentowana jest niespełniona prośba o wycofanie jednostek.


3) W sytuacji gdy niechciane jednostki zostały zauważone dopiero w głębi naszego terytorium (czyli powyżej 1 tury która byłaby potrzebna na wycofanie) konieczne jest wskazanie najkrótszej drogi na opuszczenie granic.


4) Zakaz zerwania umowy „Open Borders” nie dotyczy pojedynczych jednostek.



Podwójny Ruch


W Dyplo5 obowiązuje zakaz wykonywania podwójnego ruszania się jednostkami na turę przed wypowiedzeniem wojny oraz podczas wojny. Wszelkie ruchy na końcu tury i początku nowej w trakcie pokoju nie są traktowane jako podwójny ruch.


1) Podwójny ruch („francuz”) – działanie jednego gracz, polegające na wykonaniu ruchu jednostkami po nieprzyjacielu w starej turze i przed nieprzyjacielem w nowej turze.


2) „Zasada kolejności” - w momencie wybuchu konfliktu pomiędzy dwoma jak i więcej graczami, gracze wykonują swoje ruch przemiennie a ich kolejność wyznacza kolejność wejścia do dyplo w turze poprzedzającej turę wybuchł konfliktu. Dla gracza który dołączył do konfliktu w późniejszym etapie wojny turą wyznaczającą jego kolejność wykonywania ruchów jest tura poprzedzająca turę w której przyłączył się do konfliktu.


3) Gracze zaangażowani w konflikt starają się określić między sobą (można umieścić taką informacje w wątku dotyczącym wojny) kiedy mogą wykonywać swoje tury. Jest to ważne szczególnie w konfliktach wieloosobowych gdzie trzeba skoordynować wejścia do dyplo kilku graczy.


4) Aby uniknąć sytuacji że ktoś nie wykonał swojej tury przez co blokuje innej osobie wykonanie jej tury, czas tury dyplo który wynosi 24h (jest to czas który widać w dyplo a nie czas rzeczywisty) został podzielony na pół i tyczą się niego następujące zasady:

a) Przez pierwsze 12h tury zabronione jest łamanie zasady kolejności (patrz pkt 2), każde wejście i wykonanie ruchu będzie traktowane jako podwójny ruch;

b) Po upływie 12h przestaje obowiązywać „zasada kolejności” jak i zakaz podwójnego ruchu;

c) „Czas zniesienia” – jest to czas na przełomie upłynięcia pierwszych 12h i rozpoczęcia drugich 12h tury;

d) Zabronione jest przebywanie w dyplo graczy zaangażowanych w konflikt podczas „czasu zniesienia”;

e) Każdy z graczy który oczekuje na swój ruch podczas „czasu zniesienia” musi mieć włączone xfire i w przypadku oczekiwania większej liczby osób zaangażowanych w konflikt o kolejności ich wejścia do dyplo decyduje „zasada kolejności”. W tym wypadku czas wykonania ruchu przez gracza nie może być dłuższy niż 15min;


5) Wyjątek do „zasady kolejności” – w przypadku wykonania podwójnego ruchu po „czasie zniesienia” zmienienia się kolejność wykonywania ruchów przez graczy na następne tury. Wobec gracza został zastosowany podwójny ruch po „czasie zniesienia” – kolejność wykonywania ruchów zmienia się zgodnie z kolejnością wejścia do dyplo w turze w której podwójny ruch został wykonany (np. 1t: A-B; 2t: B-A; 3t: B-A).


6) W przypadku wykrycia podwójnego ruchu w pierwszych 12h trwania tury osoba która to zauważyła zobowiązana jest zgłosić to za pomocą pw Adminowi działu dyplo.



Prowadzenie Działań Wojennych a Sojusze Militarne


W przypadkach gdy wojny toczone są na większą skale i bierze w nich udział więcej niż 2 graczy każdego, bez znaczenia czy walka odbywa się na terenie sojusznika czy też nieprzyjaciela, obowiązują poniższe zasady.


Gracz który ma zamiar zaatakować zgrupowanie armii na polu na którym znajdują się połączone armie kilku graczy:


1) Najpierw powinien sprawdzić czy z każdym z tych graczy jest w stanie wojny - jeśli tak, to może atakować zgrupowanie.


2) Jeśli nie z każdym jest w stanie wojny powinien sprawdzić w PAKTACH JAWNYCH czy ci gracze mają zawiązany sojusz militarny – jeśli mają, to musi wypowiedzieć wojnę graczom z którymi nie jest w stanie wojny i dopiero wtedy może atakować zgrupowanie.


3) Jeśli nie z każdym jest w stanie wojny a w PAKTACH JAWNYCH nie ma informacji że wszyscy ci gracze mają zawiązany sojusz militarny – to może atakować tylko te państwo z którym znajduje się w stanie wojny z uwzględnieniem pkt. 2).


4) Jeśli z żadnym z graczy nie jest w stanie wojny – to może atakować dowolną armię znajdującą się na tym polu z uwzględnieniem pkt. 2).


Przez sojusz militarny rozumie się zarówno sojusz obronny jak i ofensywny jeśli jest to wyraźnie zaznaczone w postanowieniach sojuszu w PAKTACH JAWNYCH.

UWAGA!!! Jeśli nie jesteś pewny czy na danym polu widzisz wszystkie jednostki gdyż wykres wychodzi poza skale zrób PRINTSCREENA zgrupowania jeśli ma okazać się że kogoś pominąłeś przy wypowiedzeniu wojny



Handel Miastami


W dyplo można dowolnie handlować miastami jednak istnieją pewne warunki kiedy może to nastąpić.


Handel podczas pokoju:


1) Można przekazać miasto tylko i wyłącznie jeśli gracz które je otrzymuje, bezpośrednio z tym miastem graniczy - styka się kulturą lub jeśli odległość pola bez kultury nie jest większa niż 1 kratka.


2) Przekazane miasto może być ponownie przedmiotem handlu dopiero po 50 turach (uprasza się o notowanie daty kiedy do takiej transakcji doszło).


3) Można przekazać tylko 1 miasto na turę.


Handel podczas wojny:


1) Obowiązują te same zasady co podczas pokoju.


2) W przypadku gdy tylko jeden z graczy jest w stanie wojny to miasto może zostać przekazane tylko wtedy gdy nie znajduje się bezpośrednio w rejonie działań wojennych, czyli:

a) Nie graniczy bezpośrednio z krajem z którym strona transakcji jest w stanie wojny;

b) Nie znajduje się w 4 kratkowym zasięgu operacyjnym armii nieprzyjaciela.


3) W przypadku gdy obaj gracze są w stanie wojny z tym samym nieprzyjacielem dozwolone jest przekazywanie miast znajdujących się bezpośrednio w rejonie działań wojennych.


4) Przekazanie zdobytego miasta może nastąpić dopiero po upływie buntu w tym mieście. Wyjątkiem od tej zasady jest „opcja wyzwól miasto” i takie działanie nie jest zaliczane do limitu przekazywanych miast.


Zabronione jest przekazywanie miast celem zakończenia gry!!!
Last edited by domel on 2009-11-17, 07:42; edited 6 times in total  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Display posts from previous:   
This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Add this topic to your bookmarks
Printable version

Jump to:  

Podobne Tematy
Topic Author Forum Replies Last Post
This topic is locked: you cannot edit posts or make replies. Announcement: REGULAMIN
Richards LIGA CIVILIZATION V 0 2011-04-19, 20:31
Richards
No new posts Announcement: Regulamin
wnuczus II Turniej w systemie Szwajcarskim 0 2013-01-05, 04:39
wnuczus
This topic is locked: you cannot edit posts or make replies. Announcement: Regulamin
LDeska I Turniej Civ5 0 2010-10-07, 16:06
LDeska
No new posts Announcement: Regulamin
Maiar PBEM "Lakes" 0 2011-08-06, 09:22
Maiar
No new posts Announcement: Regulamin
Richards III Sezon - Civ4 1 2008-08-07, 11:49
Richards

Czas generowania strony : 0.32 s.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group