www.civilization.org.pl
Forum •  FAQ •  Search •  Memberlist •  Usergroups •  Register •  Log in •  Download
 
 Announcement 
   Jesteś nowy? Kliknij tutaj!    Zgłoś grę Civ6     Zgłos grę Civ5    Zgłoś grę Civ4         Mistrz sezonu    IRC, TUTAJ UMÓWISZ SIĘ NA GRĘ    Na ircu jest users osób. Załaduj obrazek Czytnik RSS 

Previous topic «» Next topic


Podsumowanie nacji - Czajmen
Author Message
ponti 



xfire: marchwik
Helped: 9 times
Age: 38
Joined: 10 Apr 2006
Posts: 11210
Piwa: 61/68
Location: Góra Kalwaria
generał broni  Złoty order za specjalne zasługi - Za adminowanie, Tfurca Gotmuff  Złoty zlotowicz - 10 zlotów  Brązowy civmaniak – najwięcej rozegranych gier  Piwosz – otrzymał minimum 25 piw  Obibok – nie grał od 90 dni  Przeżycie w Dyplo - Dyplo 10  Przeżycie w Dyplo - Dyplo1  Przeżycie w Dyplo - Dyplo3  Przeżycie w Dyplo - Dyplo6  III miejsce w Pucharze Randomowym - I Puchar Randomowy  III miejsce w Pucharze Randomowym - III Puchar Randomowy  Złoty gracz w demokrację - GwD1-kapitan 
Posted: 2011-11-23, 19:38   Podsumowanie nacji - Czajmen

miejsce 8: Czajmen

Czajmen grał drugim krajem narodowym czyli Stalinem i Rosją .wybierał poźno ale nie był to zły wybór Stalin byl kiedys dosc popularny w Dyplo jak nie gralismy jeszcze na wybor nacji i lidera oddzielnie.
Cechy AGG/IND agresywna cecha było wykorzystywana przez Czajmena dośc czesto ale juz industrialna praktycznie w ogole.Budynek i jednostka Rosji nie zdązyła zostac użyta

Czajmen postawił miasta nieźle.Naprawde nie ma sie za bardzo do czegos przyczepic,kazde z nich posiada zarówno sporo jedzenia jak i produkcje. :super:




Jednak start i pierwsze 20 turek Czajmen wyraźnie przysnął ,nie dorobił miast bardzo dlugo grał na tym co miał na 3 miastach i popełniał pewne błedy zasadnicze w gospodarce ,które spowodowały zastój oraz dlugie jak na ilosc miast wynajdowanie technologii.





Tutaj widzimy ze Czajmen robi workerów co jest bardzo dobre ale zupełnie nie korzysta ze zlota zeby wynaleźć szybciej bronze a to bardzo duży podstawowy błąd.Szybki bronze working to mozliwosc przyspieszania produkcji na workerów scinaniem lasow lub scinaniem ludzikow.To takze mniejsza ilosc tur "nieproduktywnych " kiedy miasto nie rośnie robiac robotnikow i osadnikow.Zadna z tych taktyk przyspieszajacych rozwoj nie zostala uzyta a do tego zrezygnowano z produkcji na złocie na powolne zrobienie worka

Tak powinno to wyglądać





Start był bardzo słaby jednak szybko dla Czajmena nadażyła sie okazja nadrobienia zaległości ,zrobił kosztem rozwoju całkiem spore stadko axemanow i dołaczył sie do wojny z grajaacym bardzo eksansywnie Zulusem.Od tej pory zaczał Czajmen grac o niebo lepiej
Wraz z Sumeria oraz Kartagina rozbili szybko Zulusa a Czajmen najbardziej na tej wojnie skorzystal przejmujac stolice Zulusa i dwa jego bardzo dobre miasta.Czajmen podpisal takze jawny sojusz z Kartagina z która graniczyl od zachodu która od tej pory była jego głownym partnerem politycznym i sojusznikiem.Panowie wspolnie praktycznie prowadzili polityke zagraniczną.Na południe rozwinal skrzydła Lukgin/Turcja który takze zawarł pakt z Rosja.a na wschodzie gral ScoobyDoo z którym takze podpisano pakt.Zawarto Pakt o nieagresji takze z Wraithem Sumerem który był na połnocy i chyba słusznie odbierany jako głowne zagrozenie dla Rosji.Zabezpieczono wiec kraj politycznie.
Same korzysci z wojny z Zulusami - jednak nie zostały wykorzystane w 100%.



Zadziałał tak jak w przypadku Majow kryzys ekonomiczny spowodowany nadmiernym stawianiem miast.(obrazek) Czajmen wbrew pozorom niewidoczny w punktach i na dalekim miejscu mial naprawde sporo miast Nagle dostawiajac je i decydujac sie po wojnie z Zulusami na super szybka ekspansje dostawiajac miasta jak szalony i kraj poszerzyl znacznie swe granice.Miał jednak za mało robotnikow i ciagle nie scinal lasow choc ilosc chatek jakie zaczal budowac była całkiem niezla to jednak i tak zbyt mala na rozwoj tak duzego Panstwa które powstalo praktycznie napedzane ekonomia pierwszych 3 w miare rozwinietych miast.Kulało ciagle techowanie.Do tego Czajmen poszedl dosc nietypowo w drzewku techow wymyślajac bardzo szybko drogi tech ktory na tym etapie byl niepotrzebny czyli alfabet.A była juz tura 86...




Po wojnie z Zulusami ,nastapił kilkudziesiecio turowy okres wzglednego spokoju dla Rosji.Czajmen słusznie przestał dosatwiac miasta a starał sie narpawic ekonomie oraz techowanie.Dostawił chatek wypalił wielkiego naukowca na akademie w stolicy, dostawiał sądy. Były to dobre posuniecia,bardzo przyszłościowe widac ze gracz starał sie zapobiec utracie plynnosci finansowej.Rosja powoli zaczeła wydostawać sie z kryzysu dzieki takiej grze Czajmena ale ciagle wolno (brak scinki lasow i rzadko uzywane niewolnictwo)
Sielanke jednak przerwał dośc niespodziewany atak Turcji i Egiptu na Kartagine i Czajmen musiał wybierac co ma robic dalej.Wybrał pomoc Kartaginie w wojnie choc równie dobrze mógł zachowac neutralnośc.Turcja atakujaca wowczas pierwsza armia swiata była zmuszona do podziału tej armii i obrone granicy z Rosja.Podział ten był błedem który zostal szybko wykorzystany przez obu sojusznikow ,co gorsze dla Turcji zupełnie nieoczekiwanie wycofał sie z wojny Egipt.Pozostali sasiedzi czyli Sumeria i Ragnar nie chcieli sie podłaczac do konfliktu i tutaj moim skromnym zdaniem popełnili bardzo duży błąd ,bo wyrósl przed ich nosem zupełnie niespodziewanie silny sojusz kartagińsko-rosyjski od tej pory mozna juz liczyc te dwa kraje jako grajace razem...Doprowadzenie do tego sojuszu ze strony Sumerii i Indian było błedem.Jezeli dogadaliby sie miedzy soba te dwa kraje z Rosji nie zostałby kamien na kamieniu,tak sie nie stalo a wrecz odwrotnie - róznice ich dzielace pogłebiały się

Tymczasem trwała wojna i Turcja bardzo mocny kraj została sama na placu boju i straciła takze szybko armie dzielac swoj stack.Kontratak był gwałtowny i praktycznie stracili Ottomanie całe swoje terytorium i dla mnie zupełnie niespodziewanie zaproponowali jej alianci pokoj.

Tutaj takze natapiła jedna z kontrowersyjnych sytuacji w Misiu poniewaz Lukgin grajacy Turcja podczas podpisywania pokoju z Rosja i Kartagina zawarl pokoj z Kartagina a odmowił Rosji która niespodziewania znalazła sie sama na placu boju.Było to nieoczekiwane zagranie które o dziwo nic Turcji nie dało ,straciła w walce 1 vs 1 dzieki madrej strategii Czajmena reszte armii i przestała sie juz liczyć zupełnie a gdy wygasł pokoj przymusowy reszte Turcji rozbiła do konca Kartagina ,Rosja oraz dołaczajaca sie przez teren Majow do wojny Japonia.
Tutaj sojusz Rosja Kartagina był u szczytu swej potęgi,tutaj takze otworzyła sie furtka dla Czajmena by ugrac cos wiecej samodzielnie ale kwestia była zdrada Kartaginy ,tak sie nie stało.Gra tak sie potoczyła ,że nie pozwoliła sie Rosji nudzic.Nastapił w tym czasie atak Sumerii na Indian i szybka wojna zupełnie oddzieliła Rosje od Scoobiego.Cała granice połnocno wschodnia przejał Wraith,tymczasem Kartagina protektora Rosji została zaatakowana przez zaawansowany technologicznie Babilon.Wojna była szybka i koalicja poniosła tutaj pierwsza porażke zakonczona oddaniem paru miast.Chwile później zaatakował Sumer który uporał sie duzym stopniu z Indianami i mial wolnych sporo jednostek.Zaatakowal moim zdaniem zbyt późno ,powinien wraz z wojna Egipt /Turcja lub z Babilonem ale i tak atak nowoczesnych jednostek rycerzy wrecz zdemolował na poczatku Rosje która straciła w paru turach połowe swoich miast.Po wojnie z Turcją Czajmena ekonomia zakonczyla sie na budowie sadow i do konca gry praktycznie budował on juz tylko wojsko wiec przewaga technologiczna poteznego Sumera byla bardzo bardzo duża .Rosja posiadała z liczacych sie unitow standard czyli tylko słonie i katapulty.Kartagina równie przestarzała w wojsku ale majaca go wiecej oczywiscie pomogła sojusznikowi i Sumer wycofał sie z wojny oddajac zagarniete miasta.Mozna uwazac to za duzy sukces koalicji poniewaz Sumer miał potencjal walczyc z Wami dwoma z sukcesami.Tajemnica poliszynela jest ze Sumer nie zamierzał dotrzymac wtedy słowa :) ale miasta jednak po namyśle i rozmowie z Adminem przekazał :) Wojna przeciwko Sumerii była ostatnim aktem politycznym Rosji.Koalicja zagłosowała jak wiekszosc graczy na swojego wczesniejszego wroga Babiloni na zwierzchnictwo papieza kończac rozgrywkę.

Gra Czajmena była nierówna sporo dobrych momentów było przeplatane słabszymi.Jezeli chodzi o operowanie wojskiem to grasz naprawde nieźle.
Musisz Czajmen jednak popracowac nad scinaniem laskow i przyspieszaniem dzieki temu poczatkowej produkcji ,scinką ludzikow od razu po odkryciu niewolnictwa oraz korzystac z wiekszej ilosci workerów a bedziesz grał znacznie lepiej.Państwo choc pewne słuszne reformy zostały poczynione i błedy wyciagniete miało naprawde spore zacofanie technologiczne ,stad takze niska wartośc punktowa dajaca Rosji 8 miejsce.
Jak na kiepski start który miałes wrecz gre Twoja oceniam pozytywnie,troche jak dla mnie zbytnie przywiazanie do Kartaginy krepowało ci ruchy w Dyplomacji jednak bez tego sojuszu nie wiem czy dotrzymałbys szczesliwego konca.Na wojnie z Sumeria sam nie miałbys szans.Wiec to nie było złe posuniecie


plusy:

- dobre postawienie miast
- podbicie najblizszego sasiada i uzyskanie najlepszych warunkow z wszystkich graczy atakujacych
- dobra gra wojskiem
- wyciaganie wnioskow ze swoich błedów

minusy

- bardzo kiepski statyczny start
- gospodarka nie napedzana przyspieszaniem produkcji w najwaniejszych momentach
- za mało workerów
- za szybka ekspansja w stosunku do rozwoju kraju zakonczona powaznym spowolnieniem naukowym



moja ocena 7/10
_________________
Naród wspaniały, tylko ludzie k***y - J.Piłsudski
Zaglądali do kufrów ,zaglądali do waliz, nie zajrzeli do dupy - tam miałem socjalizm

-------------------------------------------
Tfurca Gotmuff
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
czajmen 



xfire: czajmen
Helped: 2 times
Age: 35
Joined: 16 Sep 2010
Posts: 1534
Piwa: 20/39
Location: Kraków
starszy szeregowy  Przeżycie w Dyplo - Dyplo Miś 
Posted: 2011-11-23, 20:17   

dziękuje za ocenę :padam: sam postawiłby sobie niższą, głównie ze względu na start.
przede wszystkim muszę podziękować, za nie wywalenie mnie z dyplo - miałem jeden tygodniowy wyjazd, ale problemy z hamachi uniemożliwiały mi ściągnie turek przez gprsa - więc z 4 turki mi przepadłu, później 3 chyba ty zrobiłeś. wielkie dzięki za to :padam:

co do mojego startu, to wystartowałem tutaj, głównie za reklamą rihitera (jaki ten świat mały :) ). wcześniej w IV nie grywałem jakoś dużo, a do tego to był powrót do gry po około rocznej przerwie. dodatkowo wcześniej nie grywałem żadnej gdy multi, no nie licząć paru pbemów.

jakoś wcześniej ścinkę ludzików omijał, raz próbowałem, ale coś przekombinowałem i miasta mi umarły pod ciężarem niezadowolenia. dopiero później widząć, że inni ścinają, też zacząłem ścinać - ale to głównie w momencie gdy z braku worków, ludziki nie miały co robić, tzn. pracowały na beznadziejnych polach. co do lasu, to jakoś ostały się do matmy. przy wojnie z ottomanem pamiętam, że szybko armie powiększyłem i zrobiło się po około 20 sperów i 15 axów, głównie z wycinki drzewek oraz populacji. no i prawda taka, że błędy były po stronie tureckiej, bo bronił się głównie słoniami, a swój stok z katapami miał gdzieś indziej. to był bardzo emocjonujący moment.

później ten stres, na kogo ruszy sumer. obstwaiłem iż jego celem będę ja, a odnośnie nativa - myślałem, że dołączy się i we dwójkę szybko Rosje dobiją. ale jak sie okazało, co się stało to byłem w lekkim szoku.

do to tego alfabetu, to jakoś tak połaszczyłem się na szpiegów, a okazało się, że są do dupy. jeden był zawsze żywy, a drugi czy trzeci parę turek i dead. drugim błędem wg mnie bylo pójście po sądy (miałem je dość szybko), a można było parę techów zrobić, które by szybciej mi ekonomie podniosły.

ale prawda jest taka, że dzięki temu iż tak długo pożyłem nauczyłem się, że cho cho - nawet podczas studiów tyle wiedzy nie przyswoiłem. zobaczymy jak to będzie na kolowium, czyli d7 (tu mnie znów rihiter przekonał, że dam radę :rotfl: )

sojusz z kartaginą to było najlepsze co mogłem osiągnąć, bo wiedziałem, że za moją pomoc, będzie starał się odwdzięczyć, a jak tego nie zrobi to by wyszedł na największego ..uja we wsi, znaczy dyplo ;) sojusz z kartaginą miał ten plus, że widziałem, że kartagina i malinka żyją w zgodzie i sojuszu, więc jedyne czego mogłem się obawiać to sumeria i native. majowie mogli ze mną konkurować o najsłabszą nacje, dopiero później babilonia się pojawiła, ale dzięki działanią dyplomatycznym kartaginy ( :padam: ) obrała inną strategię.

po tym (wojnie nr 2 z sumerią) byłem już warzywkiem bez żadnych szans. złoty wiek poszedł sie je..., miasta zostały bez budynków - może w jednym czy dwóch jakieś granary się ostało, wszystkie miasta przycięte prawie na max - po za dwoma. koszty straszne (z nauką musiałem zejść do 15%, gdzie wcześniej już byłem na 45% :D ), bida aż piszczy. ale stalin wziął się wtedy za płodzenie ludzików i jakoś to szło powoli, miałem dwa miasta, które zaczeły robić pikmenów i macki (tak wiem, to 100 lat za murzynami), gospodarka powoli stawała na nogi i wtedy papieżem został sami wiecie kto.

sam siebie oceniam tak - początek 0/10 - to, że przeżyłem to jeden wielki cud - na szczęście moi sąsiedzi albo byli pożarci, albo poszli w inną stronę, albo byli pacyfistami.

później wraz z kolejnymi turkami, czytaniem tego i owego, oraz własnymi analizami zacząłem pojmować o co chodzi w te klocki. i to jest dla mnie największa korzyść zagrania. na deser pozostała dyplomacja, która niech będzie wisienką na tym ciastku.

teraz pora :ostrzy: i sru do d7 :)
_________________
Carpe diem
Last edited by czajmen on 2011-11-23, 20:19; edited 1 time in total  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
ponti 



xfire: marchwik
Helped: 9 times
Age: 38
Joined: 10 Apr 2006
Posts: 11210
Piwa: 61/68
Location: Góra Kalwaria
generał broni  Złoty order za specjalne zasługi - Za adminowanie, Tfurca Gotmuff  Złoty zlotowicz - 10 zlotów  Brązowy civmaniak – najwięcej rozegranych gier  Piwosz – otrzymał minimum 25 piw  Obibok – nie grał od 90 dni  Przeżycie w Dyplo - Dyplo 10  Przeżycie w Dyplo - Dyplo1  Przeżycie w Dyplo - Dyplo3  Przeżycie w Dyplo - Dyplo6  III miejsce w Pucharze Randomowym - I Puchar Randomowy  III miejsce w Pucharze Randomowym - III Puchar Randomowy  Złoty gracz w demokrację - GwD1-kapitan 
Posted: 2011-11-23, 20:29   

Wysoka ocene masz dlatego ze widac było u Ciebie nauke wraz z trwaniem gry i umiejetnosc wyciagania wnioskow ze swoich błedów - to jest cenna cecha.Start był beznadziejny az sie dziwiłem głownie Zulusom :oczami: ale takze Turkom i Sumerom ze jeszcze zyjesz,.Widac takze ze byłes przytloczony poczatkiem Dyplo ,tym regulaminem i nowymi ludźmi ze nie wiedziałes chyba na co sie zapisałes.Potem jeszcze ten wyjazd... Rzeczywiscie myślałem wtedy zeby zabrac ci nacje.Z czasem jednak rozkreciłes sie a potem zaczałes grac naprawde nieźle.

O to własnie chodziło w Misiu aby nauczyć "nowych" grać w tą grę i u Ciebie to się potwierdziło :) a jak sie złapie bakcyla do Dyplo to cięzko potem sie od tego oderwać :)
_________________
Naród wspaniały, tylko ludzie k***y - J.Piłsudski
Zaglądali do kufrów ,zaglądali do waliz, nie zajrzeli do dupy - tam miałem socjalizm

-------------------------------------------
Tfurca Gotmuff
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
KasztelanMirmil 



xfire: kasztelanmirmil
Age: 41
Joined: 20 Nov 2007
Posts: 930
Piwa: 9/4
Location: Sulejówek
starszy plutonowy  Obibok – nie grał od 90 dni  Pluszowy miś - rozegrał mniej niż 10 gier  II miejsce w Dyplo - Dyplo Miś 2 
Posted: 2011-11-23, 21:11   

A jak mnie zabolała ta nieobecność Czajmena na początku...
Gdy indiance mnie napadli, ale jeszcze nic nie było przesądzone, to była próba zmontowania koalicji.
Przynajmniej deklaratywnie (jeszcze nie przeglądałem tajnych) Barteq był za i brakowało tylko wsparcia Czajmena, ale wszelkie próby kontaktu pozostały bez odzewu :(
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
czajmen 



xfire: czajmen
Helped: 2 times
Age: 35
Joined: 16 Sep 2010
Posts: 1534
Piwa: 20/39
Location: Kraków
starszy szeregowy  Przeżycie w Dyplo - Dyplo Miś 
Posted: 2011-11-23, 21:19   

Wybacz kasztelanie - to ja powieniem odpaść, a nie ty. problem był taki, że przed wyjazdem nie sprawdziłem czy będę mógł sejva ściągnąć przez gprs. wybacz mi :modly:
_________________
Carpe diem
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
KasztelanMirmil 



xfire: kasztelanmirmil
Age: 41
Joined: 20 Nov 2007
Posts: 930
Piwa: 9/4
Location: Sulejówek
starszy plutonowy  Obibok – nie grał od 90 dni  Pluszowy miś - rozegrał mniej niż 10 gier  II miejsce w Dyplo - Dyplo Miś 2 
Posted: 2011-11-23, 21:47   

luzik, zero proetnsji :kumple:
tak tylko się żalę ;)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Rihiter 



Age: 35
Joined: 05 Jun 2006
Posts: 6069
Piwa: 129/18
Location: UE, Polska, Kraków
starszy szeregowy  Brązowy zlotowicz - 1 zlot  Piwosz – otrzymał minimum 25 piw  II miejsce w Dyplo - dyplo7  Przeżycie w Dyplo - Dyplo 10  Przeżycie w Dyplo - Dyplo 9  Przeżycie w Dyplo - Dyplo Miś 
Posted: 2011-11-24, 00:09   

Potwierdzam w 100%. Czajmen wraz z rozwojem gry bardzo się rozwinął... wewnętrznie :p
Bardziej niż w Misiu obserwuję to w innych grach, w których gramy, bo w misiu rzeczywiście przez większość gry był albo w stanie wojny, ale był warzywem (przez start, a później te wojny :P ).

A sojusz z Kartaginą... cóż. Oboje przeżyliśmy i to całkiem dorodnie, chociaż i jeden i drugi w pewnych chwilach borykał się z dużymi problemami. Nacje, które nie dokonały żadnych wyrzeczeń aby pozyskać sojuszników, a potem ich nie stracić/zdradzić przy pierwszych większych kłopotach znikały z map świata lub (jeżeli władca umiał walczyć) zostały redukowane do minimalistycznych form, jako które prowadziły beznadziejną walkę (aż w końcu znikały). Wyjątkiem jest Scooby, ale on po prostu nie miał wystarczająco czasu aby zniknąć i zatrzymał się na etapie beznadziejnej walki :P
_________________
Woda po walce ma jak wino smak

Dyplo Hymn
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Display posts from previous:   
Reply to topic
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Add this topic to your bookmarks
Printable version

Jump to:  

Podobne Tematy
Topic Author Forum Replies Last Post
No new posts Announcement: Spis nacji i ustawień domowych
Richards I LIGA 10 2011-05-20, 18:20
Guest
This topic is locked: you cannot edit posts or make replies. Announcement: D7: Aktualna lista graczy i nacji
cheos Dyplo 7 1 2012-02-15, 13:56
cheos
No new posts Announcement: Spis nacji i ustawień domowych
Richards II LIGA 2 2011-05-14, 22:38
arturius1977
No new posts Announcement: Spis nacji i ustawień domowych
Richards Ekstraklasa 1 2011-06-02, 20:12
Maiar
No new posts Announcement: Pakty tajne - podsumowanie, statystyki
LDeska Pakty Tajne 29 2009-06-22, 10:54
marba

Czas generowania strony : 0.38 s.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group