www.civilization.org.pl
Forum •  FAQ •  Search •  Memberlist •  Usergroups •  Register •  Log in •  Download
 
 Announcement 
   Jesteś nowy? Kliknij tutaj!    Zgłoś grę Civ6     Zgłos grę Civ5    Zgłoś grę Civ4         Mistrz sezonu    IRC, TUTAJ UMÓWISZ SIĘ NA GRĘ    Na ircu jest users osób. Załaduj obrazek Czytnik RSS 

Previous topic «» Next topic


Skrypt mapy NOVAL_invert_mirror
Author Message
Nefliqus 



Helped: 5 times
Joined: 16 Sep 2010
Posts: 2933
Piwa: 49/67
Location: Wawa/Wroc
podpułkownik  Piwosz – otrzymał minimum 25 piw  Obibok – nie grał od 90 dni  II miejsce w Pucharze KAC - I Puchar Kac Civ5 
  Posted: 2010-11-06, 08:39   Skrypt mapy NOVAL_invert_mirror

Skrypt mapy NOVAL invert mirror v9:
-zgodny z 1.0.1.383 + hotfix
-odbija ziemie i zasoby za pomocą algorytmu LDeska invert,
-odbija pozycje startowe również City State,
-odbijane są obozy barbs,
-odbija ruiny,
-dodaje opcjonalnie drogę pomiędzy pozycjami startowymi,
-gwarantuje zewnętrzny ocean,
-gwarantuje start na głównym kontynencie, nie na jakiejś małej wyspie,
-gwarantuje start na oddzielnych połówkach mapy,
-pozycje startowe human players są oddalone od siebie (min. to 4 pola),
-w większości przypadków istnieją min. 2 drogi lądowe łączące połówki mapy, jak nie ma połączenia to istnieje kilka możliwych miejsc na desant,
-na północy i południu przejście morskie jest blokowane przez kry lodowe,
-zasoby są bilansowane, zawsze na mapie będzie żelazo i konie. Ilość uranu można sobie ustalić w Advance Setup. Blisko pozycji startowej zawsze będą jakieś dodatkowe zasoby food lub lux,
-zostały dodane opcje menu Advance Setup do konfiguracji mapy,
-CS może startować z wojskiem,
-human player może startować z dodatkowymi jednostkami,
-istniej możliwość konfiguracji wielkości wew. morza,
-istnieje możliwość usunięcia uranu z mapy,
-wsparcie dla gier Team ver Team w odbijanie pozycji startowych,
-na początku gry dostępna jest informacja z ustawieniami mapy,
-można ustawiać ilość iron, horse, lux types,
-city state traits są sortowane przed odbijaniem i łączone w pary.
Zalecane ustawienia:
-city state: równe liczbie graczy
-small inland sea
-barbs mirroring and static
Znane problemy:
-czasami tworzą się "bunkrowe" mapki
To Do:
-antycheating info window
-odbijanie CS traits

Sposób instalacji:
Wgrać do katalogu C:\Program Files\Steam\steamapps\common\sid meier's civilization v\Assets\Maps\
UWAGA: Nie zgrywajcie mapy do katalogu "My Documents\..." lub "Moje Dokumenty\..." bo to może powodować zawieszanie się gry w czasie startu pojedynku.
UWAGA: trzeba przestartować CIV po wgraniu mapki do katalogu.
UWAGA: Przy wgrywaniu save gry musisz w katalogu .../Maps/ mieć skrypt za pomocą którego wygenerowałeś mapę.
UWAGA: Wszyscy gracze gry MP muszą mieć zainstalowaną mapę na której chcą grać.
Z katalogu należy usunąć wcześniejsze wersje mapki i zostawić sobie tylko najnowszą wersję skryptu NOVAL.

Obrazy ekranu:
Spoiler:


Obrazki z wersji v9:




Obrazki z wersji v8:



Obrazki z wersji v8:



Obrazki z wersji v1_5:


Obrazki z wersji v2:

Mapka bez morza wewnętrznego:


Obrazki z wersji v4: Zorro atoll


Obrazki z wersji v6: Fiordy i opis ustawień



Wulkan:

Test mapy na YouTube:


Historia zmian:
Spoiler:


NOVAL_WAR_ROUTE_v9_1
-lepsze generowanie dróg
-poprawiony bug z zawijaniem mapy przy losowym wuporze

NOVAL_WAR_ROUTE_v9
-dodana opcja Droga (dodaje automatycznie drogę pomiędzy pozycjami startowymi graczy -> mniejszy bunkier i łatwiejszy atak)
-dodane dwa nowe rodzaje terenu: Zimna Wojna (dwa kontynenty oddzielone morzem), Pustynna Burza (dwa regiony oddzielone dużą pustynia). Obydwie mapy nie są zawijane, nie da się ich opłynąć.
-poprawiona dystrybucja uranu (przy opcji Zadko zawsze będzie przynajmniej 1 )
-ropa pojawia się teraz również na morzu
-poprawione generowanie terenu (trochę więcej górek w związku z dodaniem drogi)

NOVAL v8.3
-dodana opcja ALWAYS WAR

NOVAL v8.1
-poprawiona dystrybucja zasobów i lux miedzy CS
-dodana opcja ciągłej wojny od początku gry i po rozpoczęciu

NOVAL v8pl
-dodana funkcja która usuwa góry i wzgórza z centrum mapy co sprawia że mapy generują się mniej bunkrowe
-zmieniony sposób generowania rzek tak aby nie tworzyły się jeziorka w centrum mapy na odbiciu
-dodana opcja kontroli odległości pomiędzy TEAMami
-Typy Luxów dodają się teraz do wybranej ilości w menu. Poprzednio tylko się kasowały jak było ich więcej niż liczba wybrana w menu.
-dodana opcja startu z większą ilością barbs

- NOVAL v7.1_en: Angielskie menu, wyłączony debuger o którym zapominałem w wersji pl (minimalnie szybciej mapki sie generują)

- NOVAL v7 28.VI.2011: Nowe POLSKIE menu, dodane STONE, dodane losowe wysepki na których startują CS, nowy typ mapy:wulkan oraz info o ilości iron/horse/uranium wyświetlane na starcie. Opcja small inland sea generuje mniej bunkrowe mapki.

-NOVAL_ARENA_v6pl: dodany nowy typ mapy: FIORDY (losowy kontynent), ponownie odbijane są ruiny, dodane zostało info o ustawieniach mapy wyświetlane po starcie gry, zmniejszone prawdopodobieństwo wylosowania "bunkrowej mapy", drobne zmiany poprawiające stabilność i w zasadzie wykluczające potrzebę restartu mapy w wyniku złego jej wygenerowania.

-JAGA V5_6pl: dodane polskie menu, dodana opcja regulacji ilości typów lux

-FRONTLINE v5_3: usunięty błąd który powodował że pozycje graczy z teamu mogły losować się blisko siebie

-FRONTLINE v5_2: :) Nie mogłem się powstrzymać i dodałem kolejny pomysł do mapki. Specjalnie pod turniej drużynowy. :) Została dodana opcja linia frontu, ma dwie możliwe wartości: random i pionowa linia (ustawianie pozycji startowych zespołu w linii pionowej)

-v5_1: Ostateczna wersja mapki, poprawiony został mechanizm odbijania CS i usprawione, dopieszczone do ostatniego szczegółu, generowanie mapki (brak krótkich rzek w centrum mapy, kasowanie Wheat i Sheep z pustyni bez rzeki)

-v5: dodana opcja regulacji ilości Iron and Horse, dodana opcja kasowania El Dorado, poprawienie generowania się mapy (mniej gór na opcji CentralRegion:Plain, minimalizacja szansy wygenerowania się 2 kontynentów, zlikwidowany błąd pozwalający na kończenie się rzek w lądzie, pozycje startowe bliżej siebie)

-v4_3c: Dodana opcja TRAINING MODE - AI wypowiada automatycznie Permanent War (cały czas wojna z AI). Mapka dobra do treningu w Single Player.

-v4_3: Poprawiano odbijanie City State, skrypt sortuje listę City State tak aby uwzględnić Trait (typ City State).

-v4_1: poprawiony wygląd generowanej wyspy

-v4: - poprawione odbijanie obozów barbs (w wersji 3.2 nie pojawiają się), dodanie opcji Zorro atoll, drobne zmiany w menu

-v3.2: multiplayer - okrojona do najważniejszych funkcji i przetestowana w trybie multiplayer. Nie odbija ruin.

-ver3: Usunięty bug z DESCARDING City State który powodował czasami zawieszanie się skryptu. Dodana opcja Central area/Mountains jako zamiennik dla inland sea. Obsługa gier TEAM ver TEAM.

-ver2.5: została dodana obsługa gier TEAM ver TEAM.

-ver2.4: Zostały dodane opcje Advence setup: Game time limit i Static barbs

-ver2.3: Usunięty został problem z zbyt bliskim startem CS co czasami blokowało powstanie miasta CS. Usunięty został problem z ikoną uranu pozostającą na mapie mimo zerowej jego ilości. Został dodany random do opcji Inland Sea.

-ver2.1: poprawiony bug z wywalaniem przy wyborze opcji no inland sea

-ver2: w wersji 2v zostały poprawione wszystkie znane błędy z rzekami oraz niedokładnym odbijaniem CS. Zostało również oddane menu opcji.

-ver1.6: Wersja v1_6 mapka do gier Multiplayer. Odbija to co v1.5 ale nie dodaje dodatkowych jednostek

-ver1.5: Wersja v1_5 Mapka do gier Multiplayer. Odbicie Invert, odbija wszystkie elementy gry. zasoby, pozycje startowe, City State, Barbs Camp, Ancient Ruins.



Download:

NOVAL_WAR_ROUTE_v9_1pl.lua
-to samo co w 9
-lepsze generowani drog
-poprawiony bug z zawijaniem mapy
Pobierz Plik ściągnięto 311 raz(y) 217.97 KB

NOVAL_WAR_ROUTE_v9_1en.lua
English version: NOVAL_WAR_ROUTE_v9_1en
Pobierz Plik ściągnięto 3021 raz(y) 217.13 KB

NOVAL_v8_3_en.lua
[OLD] English version v8_3 en
Pobierz Plik ściągnięto 520 raz(y) 183.15 KB

NOVAL_v8_3_pl.lua
[OLD]
-dodana opcja ALWAYS_WAR i NO_CHANGE_WAR->PEACE
-plus wszystkie zmiany z wersji 8
Pobierz Plik ściągnięto 296 raz(y) 183.96 KB

Last edited by wnuczus on 2011-11-17, 22:38; edited 157 times in total  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Nefliqus 



Helped: 5 times
Joined: 16 Sep 2010
Posts: 2933
Piwa: 49/67
Location: Wawa/Wroc
podpułkownik  Piwosz – otrzymał minimum 25 piw  Obibok – nie grał od 90 dni  II miejsce w Pucharze KAC - I Puchar Kac Civ5 
Posted: 2010-11-08, 10:36   

Obrazki:



[/center]
Last edited by Nefliqus on 2011-11-17, 22:37; edited 4 times in total  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Bobek1971 


xfire: bobek1971mie
Helped: 8 times
Age: 46
Joined: 07 Jan 2006
Posts: 11419
Piwa: 83/271
generał broni  Brązowy order za specjalne zasługi - Astro Puchat, Kalendarium Dyplo 5, grafiki, random  Srebrny civmaniak – najwięcej rozegranych gier  Piwosz – otrzymał minimum 25 piw  Obibok – nie grał od 90 dni  II miejsce w Dyplo - Dyplo1  Przeżycie w Dyplo - Dyplo 10  Przeżycie w Dyplo - Dyplo 9  Przeżycie w Dyplo - Dyplo XIII  Przeżycie w Dyplo - Dyplo3  Przeżycie w Dyplo - Dyplo4,5  II miejsce w sezonie GOTM - I sezon Ironman  III miejsce w sezonie GOTM - I sezon Maxman  III miejsce w sezonie GOTM - II sezon Ironman  III miejsce w sezonie GOTM - II sezon Maxman  Złoty gracz w demokrację - GwD1  Złoty gracz w demokrację - GwD2 
Posted: 2010-11-08, 13:59   

Jeszcze zrób by te city states były wrogo nastawione do wszytskich graczy. Jak się zbliży któryś to go bęc!
I wówczas może być ciekawie...ale po co ruiny dodałeś? toż to random nad randomy w czystej postaci - za friko tech z ruin?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
domel 



xfire: domel11
Helped: 8 times
Age: 36
Joined: 26 Mar 2006
Posts: 4595
Otrzymał 9 piw(a)
Location: Warszawa/Świecie
generał brygady  Brązowy order za specjalne zasługi  Złoty zlotowicz - 8 zlotów  Srebrny sponsor KAC  Brązowy civmaniak – najwięcej rozegranych gier  Obibok – nie grał od 90 dni  III miejsce w Dyplo - Dyplo1  Przeżycie w Dyplo - Dyplo 9  Przeżycie w Dyplo - Dyplo4,5  III miejsce w Astro Pucharze - II Astro Puchar  Złoty gracz w demokrację - GwD1  II miejsce w sezonie Ligi KAC - II sezon 
Posted: 2010-11-08, 15:13   

Co tam tech Bobek, ja ostatnio dorobilem sie nowoczesnego czołgu epoce renesansu :)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Nefliqus 



Helped: 5 times
Joined: 16 Sep 2010
Posts: 2933
Piwa: 49/67
Location: Wawa/Wroc
podpułkownik  Piwosz – otrzymał minimum 25 piw  Obibok – nie grał od 90 dni  II miejsce w Pucharze KAC - I Puchar Kac Civ5 
Posted: 2010-11-08, 20:02   

Ruiny to element gry. Jak ktoś chce to może go wyłączyć. Nastawienie City State zależy od Twojej dyplomacji i to jest fajne.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Maiar



xfire: Languorous_Maiar
Helped: 1
Age: 24
Joined: 09 Oct 2010
Posts: 2262
Piwa: 21/332
podpułkownik  Brązowy zlotowicz - 1 zlot  Brązowy civmaniak – najwięcej rozegranych gier  Obibok – nie grał od 90 dni  Przeżycie w Dyplo - Dyplo Miś  I miejsce w Pucharze KAC - w turnieju drużynowym Civ 5 
Posted: 2010-11-08, 20:10   

Ta mapa odwzorowuje charakter city-state? Tzn. że po twojej stronie jest kulturowe to po stronie oponenta w tym samym miejscu też jest kulturowe? Jeżeli nie to bez sensu. ; )
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Nefliqus 



Helped: 5 times
Joined: 16 Sep 2010
Posts: 2933
Piwa: 49/67
Location: Wawa/Wroc
podpułkownik  Piwosz – otrzymał minimum 25 piw  Obibok – nie grał od 90 dni  II miejsce w Pucharze KAC - I Puchar Kac Civ5 
Posted: 2010-11-08, 20:23   

Maiar wrote:
Ta mapa odwzorowuje charakter city-state? Tzn. że po twojej stronie jest kulturowe to po stronie oponenta w tym samym miejscu też jest kulturowe? Jeżeli nie to bez sensu. ; )


City state są dodawane jako Minor Civ i dla każdego są takie same. np Warszawa będzie traktowała wszystkich kulturalnie. :)
Ciekawie jak wam się podoba pomysł żeby startować z większą ilością jednostek?
Last edited by Nefliqus on 2010-11-08, 20:24; edited 1 time in total  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Maiar



xfire: Languorous_Maiar
Helped: 1
Age: 24
Joined: 09 Oct 2010
Posts: 2262
Piwa: 21/332
podpułkownik  Brązowy zlotowicz - 1 zlot  Brązowy civmaniak – najwięcej rozegranych gier  Obibok – nie grał od 90 dni  Przeżycie w Dyplo - Dyplo Miś  I miejsce w Pucharze KAC - w turnieju drużynowym Civ 5 
Posted: 2010-11-08, 20:32   

Właśnie w to gram z Leszkiem i na razie trochę durne.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Nefliqus 



Helped: 5 times
Joined: 16 Sep 2010
Posts: 2933
Piwa: 49/67
Location: Wawa/Wroc
podpułkownik  Piwosz – otrzymał minimum 25 piw  Obibok – nie grał od 90 dni  II miejsce w Pucharze KAC - I Puchar Kac Civ5 
Posted: 2010-11-08, 20:54   

Maiar wrote:
Właśnie w to gram z Leszkiem i na razie trochę durne.


:) taka gra
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
ScoobyDoo 


xfire: scoobydoopl
Helped: 7 times
Age: 38
Joined: 23 Aug 2009
Posts: 8253
Piwa: 83/66
Location: Łódź
generał dywizji  Złoty zlotowicz - 5 zlotów  Piwosz – otrzymał minimum 25 piw  I miejsce w Dyplo - dyplo7  III miejsce w Dyplo - Dyplo XIII  Przeżycie w Dyplo - Dyplo 10  Przeżycie w Dyplo - Dyplo 9  Przeżycie w Dyplo - Dyplo Miś  III miejsce w Pucharze KAC - II Puchar Kac Civ5  Wygrany jeden GOTM - 1 wygrana  III miejsce w rankingu FFA 
Posted: 2010-11-09, 08:55   

Nefliqus wrote:

Ciekawie jak wam się podoba pomysł żeby startować z większą ilością jednostek?

Dla mnie to zły pomysł
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
leszek1976 



xfire: leszek1976
Age: 42
Joined: 07 Aug 2009
Posts: 1242
Piwa: 1/8
Location: Łódź
kapitan  Srebrny zlotowicz - 3 zloty  Brązowy civmaniak – najwięcej rozegranych gier  Obibok – nie grał od 90 dni 
Posted: 2010-11-09, 17:38   

Mi odpowiada większa liczba jednostek. Można by tylko poprawić pozycje początkowe osadników, żeby były idealnie symetryczne.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Nefliqus 



Helped: 5 times
Joined: 16 Sep 2010
Posts: 2933
Piwa: 49/67
Location: Wawa/Wroc
podpułkownik  Piwosz – otrzymał minimum 25 piw  Obibok – nie grał od 90 dni  II miejsce w Pucharze KAC - I Puchar Kac Civ5 
Posted: 2010-11-09, 18:27   

Niestety nie umiem tego zrobić przy większej liczbie jednostek. Pozycja startowa się zmienia jeśli na plocie jest już jakaś jednostka. Nawet jak się ustawi żeby dodatkowe jednostki pojawiały się obok to warrior który dodawany jest przez komputer może zmienić całą formację jednostek i zmienić również pozycję startową.
Niestety muszę zlikwidować tą opcje dodatkowych jednostek.
Niestety nie wiem tez jak kontrolować Trait (sposób zachowania się) City State a to w wprowadza zbyt duży random :(
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Nefliqus 



Helped: 5 times
Joined: 16 Sep 2010
Posts: 2933
Piwa: 49/67
Location: Wawa/Wroc
podpułkownik  Piwosz – otrzymał minimum 25 piw  Obibok – nie grał od 90 dni  II miejsce w Pucharze KAC - I Puchar Kac Civ5 
Posted: 2011-04-05, 18:36   

Dodałem nową wersję skryptu 1.6, odbija wszystko to co v1.5 ale nie dodaje dodatkowych jednostek.

Spoiler:

Last edited by Nefliqus on 2011-10-20, 00:38; edited 2 times in total  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Bobek1971 


xfire: bobek1971mie
Helped: 8 times
Age: 46
Joined: 07 Jan 2006
Posts: 11419
Piwa: 83/271
generał broni  Brązowy order za specjalne zasługi - Astro Puchat, Kalendarium Dyplo 5, grafiki, random  Srebrny civmaniak – najwięcej rozegranych gier  Piwosz – otrzymał minimum 25 piw  Obibok – nie grał od 90 dni  II miejsce w Dyplo - Dyplo1  Przeżycie w Dyplo - Dyplo 10  Przeżycie w Dyplo - Dyplo 9  Przeżycie w Dyplo - Dyplo XIII  Przeżycie w Dyplo - Dyplo3  Przeżycie w Dyplo - Dyplo4,5  II miejsce w sezonie GOTM - I sezon Ironman  III miejsce w sezonie GOTM - I sezon Maxman  III miejsce w sezonie GOTM - II sezon Ironman  III miejsce w sezonie GOTM - II sezon Maxman  Złoty gracz w demokrację - GwD1  Złoty gracz w demokrację - GwD2 
Posted: 2011-04-05, 20:00   

marnujesz się zrób coś dla 1/1 ale bez CS :)
albo dla teamów ale tez bez CS
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
ponti 



xfire: marchwik
Helped: 9 times
Age: 38
Joined: 10 Apr 2006
Posts: 11208
Piwa: 61/68
Location: Góra Kalwaria
generał broni  Złoty order za specjalne zasługi - Za adminowanie, Tfurca Gotmuff  Złoty zlotowicz - 10 zlotów  Brązowy civmaniak – najwięcej rozegranych gier  Piwosz – otrzymał minimum 25 piw  Obibok – nie grał od 90 dni  Przeżycie w Dyplo - Dyplo 10  Przeżycie w Dyplo - Dyplo1  Przeżycie w Dyplo - Dyplo3  Przeżycie w Dyplo - Dyplo6  III miejsce w Pucharze Randomowym - I Puchar Randomowy  III miejsce w Pucharze Randomowym - III Puchar Randomowy  Złoty gracz w demokrację - GwD1-kapitan 
Posted: 2011-04-05, 21:17   

Bobek1971 wrote:
albo dla teamów ale tez bez CS



Dobrze prawisz :piwo:
_________________
Naród wspaniały, tylko ludzie k***y - J.Piłsudski
Zaglądali do kufrów ,zaglądali do waliz, nie zajrzeli do dupy - tam miałem socjalizm

-------------------------------------------
Tfurca Gotmuff
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Display posts from previous:   
Reply to topic
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Add this topic to your bookmarks
Printable version

Jump to:  

Podobne Tematy
Topic Author Forum Replies Last Post
No new posts Sticky: LD_Donut - skrypt mapy do Dyplo3
i zrzuty ekranu dla leniwych...
LDeska Dyplo #3 172 2008-02-13, 10:28
LDeska
No new posts skrypt do przyspieszania gier
ponti Sprawy techniczne 5 2009-08-10, 06:36
Zaharien
No new posts Skrypt mapy MirrorArena
Mirror pangaea z odbijaniem teamów
Nefliqus Pliki do pobrania 91 2012-08-30, 22:32
szachoboks
No new posts Skrypt mapy - Czajmen_Mirror_Pangea
czajmen Pliki do pobrania 19 2011-05-12, 12:13
ScoobyDoo
No new posts LD_Mirror_Infinity - nowy skrypt do mapek
LDeska Forum dyskusyjne Rankingu KAC Civ4 23 2009-01-21, 20:12
Bobek1971

Czas generowania strony : 0.39 s.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group