www.civilization.org.pl
Forum •  FAQ •  Search •  Memberlist •  Usergroups •  Register •  Log in •  Download
 
 Announcement 
   Jesteś nowy? Kliknij tutaj!    Zgłoś grę Civ6     Zgłos grę Civ5    Zgłoś grę Civ4         Mistrz sezonu    IRC, TUTAJ UMÓWISZ SIĘ NA GRĘ    Na ircu jest users osób. Załaduj obrazek Czytnik RSS 

Previous topic «» Next topic


Mod v0.3

Czy będę grał w Civ5 MP z MPMod?
Nie będę grał bo boję się że gra przestanie mi działać?
14%
 14%  [ 1 ]
Nie będę grał bo nie potrafię zainstalować MPMod.
14%
 14%  [ 1 ]
Będę grał bez MPMod bo oryginalne ustawienia mi się bardziej podobają.
57%
 57%  [ 4 ]
Będę grał z MPMod jak ktoś zaprosi mnie do gry.
0%
 0%  [ 0 ]
Gram już z MPMod.
14%
 14%  [ 1 ]
Voted : 7
Total Votes: 7

Author Message
Nefliqus 



Helped: 5 times
Joined: 16 Sep 2010
Posts: 2933
Piwa: 49/67
Location: Wawa/Wroc
podpułkownik  Piwosz – otrzymał minimum 25 piw  Obibok – nie grał od 90 dni  II miejsce w Pucharze KAC - I Puchar Kac Civ5 
Posted: 2010-11-15, 09:36   

ScoobyDoo wrote:
Nefliqus wrote:
ScoobyDoo wrote:
To sie nie nazywa ModBalance, tylko mod Camper lub Simcity bo każdy ma zasady takie same,
ja sie wybierze takie same nacje to idealny mirror.

Balance to brakuje nacjom


Nie masz racji. Gdy wszystko jest jednakowe gra sprowadza się do jednego błędu. Idealny mirror nie zwiększa atrakcyjności gry.



To mnie rozbawiles, to niby dlaczego leszek zaczal tworzyc idealne mirrorr?
Nigdy nie jest tak ze dwoch graczy tak samo, kazdy ma inna kolejke budowanie rozwijania wiec
mowienie ze jeden blad i koniec gry to przesada.
Ale gratuluje zaciecia w modowaniu :ok: ,


Im większy mirror tym pojedyncze błędy mają większe znaczenie. Z mirrorem też nie zależy przeginać.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Nefliqus 



Helped: 5 times
Joined: 16 Sep 2010
Posts: 2933
Piwa: 49/67
Location: Wawa/Wroc
podpułkownik  Piwosz – otrzymał minimum 25 piw  Obibok – nie grał od 90 dni  II miejsce w Pucharze KAC - I Puchar Kac Civ5 
Posted: 2010-11-15, 09:37   

bombel79 wrote:
Nefi, to jest twoj mod???


A co to za problem zmienić 3 pliki.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Nefliqus 



Helped: 5 times
Joined: 16 Sep 2010
Posts: 2933
Piwa: 49/67
Location: Wawa/Wroc
podpułkownik  Piwosz – otrzymał minimum 25 piw  Obibok – nie grał od 90 dni  II miejsce w Pucharze KAC - I Puchar Kac Civ5 
Posted: 2010-11-15, 09:39   

Centurion wrote:
bombel79 wrote:
ja zamiast tego wszystkiego dorzucilbym lucznikom i katapka mozliwosc wsparcia "pierwszej lini" ostrzalem... to by wystarczylo...


no i to jest fajny pomysł a nie te głupoty powyżej :)
jak z tyłu łucznik stoi to najpierw wali do misia atakującego naszego obrońcę a potem normalna walka dopiero :)


ale jak to chcesz zrobić inaczej niż przez zwiększenie zasięgu?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
bombel79 


xfire: bombel79
Helped: 12 times
Age: 38
Joined: 12 Apr 2006
Posts: 10440
Piwa: 61/4
Location: Raj na ziemi
generał broni  Brązowy order za specjalne zasługi - Za adminowanie  Brązowy civmaniak – najwięcej rozegranych gier  Pomocna dłoń – pomógł minimum 10 razy  Piwosz – otrzymał minimum 25 piw  Obibok – nie grał od 90 dni  I miejsce w Dyplo - Dyplo3  II miejsce w Dyplo - Dyplo2  Przeżycie w Dyplo - Dyplo1  Przeżycie w Dyplo - Dyplo8  I miejsce w rankingu FFA  I miejsce w Astro Pucharze - I Astro Puchar  II miejsce w Pucharze Randomowym - I Puchar Randomowy 
Posted: 2010-11-15, 09:40   

a dalbys rade zrobic tak, zeby lucznicy i machiny dawali wsparcie pierwszej linii?
_________________
"W świecie wariatów, to normalny jest świrem."
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Forever 


Helped: 2 times
Age: 46
Joined: 01 Sep 2010
Posts: 4687
Piwa: 48/42
Location: Warszawa
starszy chorąży sztabowy  Brązowy zlotowicz - 1 zlot  Piwosz – otrzymał minimum 25 piw  Obibok – nie grał od 90 dni  Przeżycie w Dyplo - Dyplo 10  Przeżycie w Dyplo - Dyplo 9  I miejsce w Pucharze KAC - I Puchar Kac Civ5  Wygrany jeden GOTM - 1 wygrana 
Posted: 2010-11-15, 09:53   

Panowie spokojnie

Rzeki pomagają w obronie tylko trzeba umieć to wykorzystać
Wsparcie z drugiej lini trzeba przemyśleć bo musiał by to być automat trochę jak w PG
(można wykorzystać rozwiązania z PG)

Mnie bardziej wnerwia to jak CIV V jest niestabilna wczoraj ze ScoobyDoo usiłowaliśmy zagrać stawialiśmy grę ze 30 min i nie dało się dołączyć zero komunikatu zero informacji dlaczego po prostu LIPA
Ja mam za mało czasu żeby siedzieć i próbować postawić grę nie wiadomo ile :(
_________________
Veni Vidi Vici
Forek nie narzeka Forek opisuje rzeczywistość


Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
ScoobyDoo 


xfire: scoobydoopl
Helped: 7 times
Age: 38
Joined: 23 Aug 2009
Posts: 8206
Piwa: 83/65
Location: Łódź
generał dywizji  Złoty zlotowicz - 5 zlotów  Piwosz – otrzymał minimum 25 piw  Obibok – nie grał od 90 dni  I miejsce w Dyplo - dyplo7  Przeżycie w Dyplo - Dyplo 10  Przeżycie w Dyplo - Dyplo 9  Przeżycie w Dyplo - Dyplo Miś  III miejsce w Pucharze KAC - II Puchar Kac Civ5  Wygrany jeden GOTM - 1 wygrana  III miejsce w rankingu FFA 
Posted: 2010-11-15, 09:54   

Nefliqus ze troche przesadzil z językiem...
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Nefliqus 



Helped: 5 times
Joined: 16 Sep 2010
Posts: 2933
Piwa: 49/67
Location: Wawa/Wroc
podpułkownik  Piwosz – otrzymał minimum 25 piw  Obibok – nie grał od 90 dni  II miejsce w Pucharze KAC - I Puchar Kac Civ5 
Posted: 2010-11-15, 10:38   

No masz rację przesadziłem trochę z językiem. Sorry Centurion. Wydaje mi się że zbyt dużo rzeczy na raz chciałem pozmieniać. Zmiany trzeba robić krok po kroku i trzeba je odpowiednio omówić. Mam nadzieję że doświadczeni gracze będą mogli wnieść swoje doświadczenie i merytorycznie podyskutować nad tym jak poprawić tą grę bez obrażania innych osób. doświadczeni.

Na początek RANDOM, STAN OBECNY:.
Obecnie Random jest ustawiony następująco
Dla ataku bezpośredniego random dodaje od 0-3 punktów do ataku
Dla ataku zdalnego random dodaje 0-2 punktów do ataku.


OPIS PROPOZYCJI ZMIANY, Poniższy zapis zmienia random na:
1) Zmiana random ataku bezpośredniego na 0-1 punktów do ataku -> rezultat: atak bezpośredni jest bardziej przewidywalny, atak bezpośredni jest słabszy średnio o 1,5 punktu
2) Zmiana random ataku zdalnego na 0-3 punktów do ataku. -> rezultat: bardziej nieprzewidywalny atak zdalny (i chyba tak powinno być bo w realu atak np katapulty jest mniej przewidywalny niż atak wojownika), z związku z ty że random działa tak że dodaje losowo punkty do ataku to zwiększenie randomu zwiększa również siłę atak zdalnego (i tak powinno chyba być bo do tej pory atak zdalny był bardzo słaby i nie opłacało się budować tego typu jednostek)

Sprawy do przemyślenia: Zmniejszenie obrony dla jednostek z atakiem zdalnym. Wydaje mi się że zmniejszenie siły jednostek z atakiem zdalnym o 1 może mieć sens ponieważ atak bezpośredni został osłabiony przez zmniejszenie randomu i po zmianach istnieje zbyt duża możliwość bunkrowania się katapultami na pierwszej linii a nie o to mi chodziło. Zmniejszenie siły o -1 sprawiłoby że łatwiej będzie rozwalać katapulty konikami i to jest logiczne. Alternatywa to zostawienie obrony jednostek zdalnych tak jak jest to ustawione obecnie.

KOD ZMIANY:
ATTACK_SAME_STRENGTH_POSSIBLE_EXTRA_DAMAGE
modified from 400 to 200
Note: this will actually produce between 0.00 and 1.99 damage (rounded down to 0-1 typically) -> lower random for units attack

RANGE_ATTACK_SAME_STRENGTH_POSSIBLE_EXTRA_DAMAGE
modified from 300 to 400
Note: this will actually produce between 0.00 and 3.99 damage (rounded down to 0-3 typically) -> higher random for range attack

PS za długi wyszedł ten post, pewnie nikt go nie przeczyta. Zobaczę jaki będzie odzew i czy przeznaczeni czasu na poprawianie tej gry w ogóle ma sens.
Last edited by Nefliqus on 2010-11-15, 10:40; edited 2 times in total  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Centurion 



Helped: 9 times
Age: 35
Joined: 24 Feb 2008
Posts: 10005
Piwa: 52/22
Location: Poznań
generał broni  Srebrny zlotowicz - 3 zloty  Brązowy civmaniak – najwięcej rozegranych gier  Piwosz – otrzymał minimum 25 piw  Obibok – nie grał od 90 dni  Przeżycie w Dyplo - Dyplo 9  Przeżycie w Dyplo - Dyplo4  Przeżycie w Dyplo - dyplo7  Przeżycie w Dyplo - Dyplo8  I miejsce w Pucharze KAC - II Puchar Kac CIV5  III miejsce w Pucharze KAC - I Puchar Kac Civ5  II miejsce w Pucharze Randomowym - II Puchar Randomowy  Złoty gracz w demokrację - GwD2 
Posted: 2010-11-15, 10:44   

Spoko Nef, mnie się przez neta nie da obrazić, poza tym oddałem ;) żeby nas ponti nie ganiał albo inny zły admin to możemy edytować posty :D
_________________
- Dlaczego Poniatowski przeniósł stolicę do Warszawy?
- Bo chciał oddychać wiejskim powietrzem.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Nefliqus 



Helped: 5 times
Joined: 16 Sep 2010
Posts: 2933
Piwa: 49/67
Location: Wawa/Wroc
podpułkownik  Piwosz – otrzymał minimum 25 piw  Obibok – nie grał od 90 dni  II miejsce w Pucharze KAC - I Puchar Kac Civ5 
Posted: 2010-11-15, 10:54   

Centurion wrote:
Spoko Nef, mnie się przez neta nie da obrazić, poza tym oddałem ;) żeby nas ponti nie ganiał albo inny zły admin to możemy edytować posty :D


eee nie będziemy edytować postów, trochę pieprzu zwiększa zainteresowanie tematem :P

Szkoda że nie mogę zrobić ankiety żeby ludzie mogli przegłosować propozycję zmiany.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Centurion 



Helped: 9 times
Age: 35
Joined: 24 Feb 2008
Posts: 10005
Piwa: 52/22
Location: Poznań
generał broni  Srebrny zlotowicz - 3 zloty  Brązowy civmaniak – najwięcej rozegranych gier  Piwosz – otrzymał minimum 25 piw  Obibok – nie grał od 90 dni  Przeżycie w Dyplo - Dyplo 9  Przeżycie w Dyplo - Dyplo4  Przeżycie w Dyplo - dyplo7  Przeżycie w Dyplo - Dyplo8  I miejsce w Pucharze KAC - II Puchar Kac CIV5  III miejsce w Pucharze KAC - I Puchar Kac Civ5  II miejsce w Pucharze Randomowym - II Puchar Randomowy  Złoty gracz w demokrację - GwD2 
Posted: 2010-11-15, 10:58   

ale te zmiany z randomem chyba nie są akurat potrzebne, chociaż w sumie mniejszy random w walkach to lepiej dla mnie :D ;)
_________________
- Dlaczego Poniatowski przeniósł stolicę do Warszawy?
- Bo chciał oddychać wiejskim powietrzem.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Forever 


Helped: 2 times
Age: 46
Joined: 01 Sep 2010
Posts: 4687
Piwa: 48/42
Location: Warszawa
starszy chorąży sztabowy  Brązowy zlotowicz - 1 zlot  Piwosz – otrzymał minimum 25 piw  Obibok – nie grał od 90 dni  Przeżycie w Dyplo - Dyplo 10  Przeżycie w Dyplo - Dyplo 9  I miejsce w Pucharze KAC - I Puchar Kac Civ5  Wygrany jeden GOTM - 1 wygrana 
Posted: 2010-11-15, 11:00   

Propozycja zmian randomu mi się podoba ma to sens i uzasadnienie tylko pytanie czy ludzie nie zaczną narzekać na ..... Random ;)

Dołożył bym do jednostek dystansowych zmianę zasięgu o + 1 pole
Wiem że pomoże to w bunkrowaniu ale IMO bez tego te jednostki nie mają sensu (łuczników to się praktycznie nie opłaca budować)
_________________
Veni Vidi Vici
Forek nie narzeka Forek opisuje rzeczywistość


Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Centurion 



Helped: 9 times
Age: 35
Joined: 24 Feb 2008
Posts: 10005
Piwa: 52/22
Location: Poznań
generał broni  Srebrny zlotowicz - 3 zloty  Brązowy civmaniak – najwięcej rozegranych gier  Piwosz – otrzymał minimum 25 piw  Obibok – nie grał od 90 dni  Przeżycie w Dyplo - Dyplo 9  Przeżycie w Dyplo - Dyplo4  Przeżycie w Dyplo - dyplo7  Przeżycie w Dyplo - Dyplo8  I miejsce w Pucharze KAC - II Puchar Kac CIV5  III miejsce w Pucharze KAC - I Puchar Kac Civ5  II miejsce w Pucharze Randomowym - II Puchar Randomowy  Złoty gracz w demokrację - GwD2 
Posted: 2010-11-15, 11:09   

Forever wrote:
Dołożył bym do jednostek dystansowych zmianę zasięgu o + 1 pole
Wiem że pomoże to w bunkrowaniu ale IMO bez tego te jednostki nie mają sensu (łuczników to się praktycznie nie opłaca budować)


no właśnie to za duża zmiana imo, łucznicy wcale nie są słabi tylko trudno ich przed konikami obronić ;) i o ile może samych łuczników się nie buduje to już np kusznicy wymiatają, a ch-ko-no to już miazga w ogóle, nie pamiętam teraz z kim to była gra gdzie jeden ch-ko-no za rzeką kosił półtora jednostki w turze :D
_________________
- Dlaczego Poniatowski przeniósł stolicę do Warszawy?
- Bo chciał oddychać wiejskim powietrzem.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
bombel79 


xfire: bombel79
Helped: 12 times
Age: 38
Joined: 12 Apr 2006
Posts: 10440
Piwa: 61/4
Location: Raj na ziemi
generał broni  Brązowy order za specjalne zasługi - Za adminowanie  Brązowy civmaniak – najwięcej rozegranych gier  Pomocna dłoń – pomógł minimum 10 razy  Piwosz – otrzymał minimum 25 piw  Obibok – nie grał od 90 dni  I miejsce w Dyplo - Dyplo3  II miejsce w Dyplo - Dyplo2  Przeżycie w Dyplo - Dyplo1  Przeżycie w Dyplo - Dyplo8  I miejsce w rankingu FFA  I miejsce w Astro Pucharze - I Astro Puchar  II miejsce w Pucharze Randomowym - I Puchar Randomowy 
Posted: 2010-11-15, 11:30   

wg mnie latwiej zmienic zasieg, ale lepszy bylby ten ostrzal atakujacych jednostek...
_________________
"W świecie wariatów, to normalny jest świrem."
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Nefliqus 



Helped: 5 times
Joined: 16 Sep 2010
Posts: 2933
Piwa: 49/67
Location: Wawa/Wroc
podpułkownik  Piwosz – otrzymał minimum 25 piw  Obibok – nie grał od 90 dni  II miejsce w Pucharze KAC - I Puchar Kac Civ5 
Posted: 2010-11-15, 11:37   

bombel79 wrote:
wg mnie latwiej zmienic zasieg, ale lepszy bylby ten ostrzal atakujacych jednostek...


"ostrzal atakujacych" wymaga chyba zmiany kodu a nie sądzę aby ktoś z nas był w stanie to zrobić a po drugie taka zmiana wymaga więcej czasu, testów itp. Zmiana pliku tekstowego to jest 5 minut, zmiana kodu to już dłuższy proces. Niestety chyba nie da się szybko wprowadzić tego pomysłu.
Prosto i szybko można zmienić zasięg ataku range.

Zmiana: Zwiększenie zasięgu dla ataku range

Stan obecny:
Zasięg ataku range na wszystkich jednostek przed artylerią wynosi 2. Dla artylerii 3

Opis propozycji zmiany:
Zwiększenie zasięgu ataku range o +1 dla maszyn oblężniczych i jednostek artylerii.

UNIT_CATAPULT, Range modified from 2 to 3
UNIT_TREBUCHET, Range modified from 2 to 3
UNIT_ROMAN_BALLISTA, Range modified from 2 to 3
UNIT_CANNON, Range modified from 2 to 3
UNIT_ROCKET_ARTILLERY, Range modified from 3 to 4
UNIT_ARTILLERY, Range modified from 3 to 4

Dla łuczników zasięg się nie zmienia żeby była jakaś gradacja jednostek. Łucznik jest i tak teraz mocniejszy bo został zmieniony random dla ataku range.

Konsekwencja zmiany:
Możliwość ataku miast z dalszej odległości. Możliwość stosowania formacji armii z jednostkami range atakującymi z 2 linii.
Zasięg ataku range obliczany jest przez civke jako możliwy dystans do przejścia po danym terenie. Aby atak range nie był możliwy przez wzgórza trzeba zwiększyć koszt ruch na wzgórzach również o 1.

Propozycje do rozważenia:
Po zmianie istnieje możliwość ataku range przez las ponieważ likwidacja tej możliwości wymaga zwiększenie kosztu ruchu w lesie o +1. Można zwiększyć również koszt ruchu w lesie ale to wymagało chyba zwiększenia również liczby punktów dla koników. Taka zmiana mi się nawet podoba ale wymaga trochę dodatkowej pracy.
Last edited by Nefliqus on 2010-11-15, 11:55; edited 2 times in total  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Nefliqus 



Helped: 5 times
Joined: 16 Sep 2010
Posts: 2933
Piwa: 49/67
Location: Wawa/Wroc
podpułkownik  Piwosz – otrzymał minimum 25 piw  Obibok – nie grał od 90 dni  II miejsce w Pucharze KAC - I Puchar Kac Civ5 
Posted: 2010-11-16, 11:42   

Wgrałem nową wersję 1.2 z poprawionymi brakami . Wprowadzenie tych poprawek zajęło mi 2 godziny, gra się teraz o wiele lepiej. Nie rozumiem dlaczego tak nie było ustawiony w oryginale. Nawet wersja single player jest fajniejsza. 2 godziny pracy a gra jest o wiele lepsza.

Nie mam zamiaru dalej dyskutować na temat tego modu, zarobiłem go na podstawie własnych wniosków z gier jakie z wami rozegrałem i w zasadzie dla siebie. Przetestowałem go i wiem, że gra jest teraz fajniejsza.

Jak komuś nie podobają się zaproponowane zmiany to niech gra na starych ustawieniach.

Jeżeli komuś zmiany się spodobają to chętnie z nim zagram jakiś pojedynek.
Last edited by Nefliqus on 2010-11-16, 11:46; edited 1 time in total  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Display posts from previous:   
Reply to topic
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Add this topic to your bookmarks
Printable version

Jump to:  

Podobne Tematy
Topic Author Forum Replies Last Post
This topic is locked: you cannot edit posts or make replies. Announcement: Dyplo 10 Mod wersja2
Bodek archiwum D10 0 2014-10-12, 21:48
Bodek
This topic is locked: you cannot edit posts or make replies. Announcement: Mod D10 v1.9 final version
Bodek Dyplo 10 3 2014-09-13, 13:23
Bodek
This topic is locked: you cannot edit posts or make replies. Sticky: Mod
ScoobyDoo Pitboss NoDyplo 0 2016-01-25, 20:47
ScoobyDoo
This topic is locked: you cannot edit posts or make replies. Sticky: Mod i serwer
ScoobyDoo Dyplo XIII 0 2018-01-26, 17:46
ScoobyDoo
This topic is locked: you cannot edit posts or make replies. Sticky: MOD Dyplo13
Rihiter Dyplo XIII 1 2018-01-26, 21:52
Rihiter

Czas generowania strony : 0.40 s.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group