www.civilization.org.pl
Forum •  FAQ •  Search •  Memberlist •  Usergroups •  Register •  Log in •  Download
 
 Announcement 
   Jesteś nowy? Kliknij tutaj!    Zgłoś grę Civ6     Zgłos grę Civ5    Zgłoś grę Civ4         Mistrz sezonu    IRC, TUTAJ UMÓWISZ SIĘ NA GRĘ    Na ircu jest users osób. Załaduj obrazek Czytnik RSS 

Previous topic «» Next topic


Moved by: LDeska
2007-03-21, 11:24
Jedno miasto, zawsze pokój, bez cudów do statku kosmicznego
Author Message
LDeska



xfire: ldeska
Helped: 34 times
Age: 42
Joined: 29 Mar 2006
Posts: 23316
Piwa: 13/1
Location: Warszawa
marszałek  Złoty order za specjalne zasługi  Złoty zlotowicz - 11 zlotów  Brązowy sponsor KAC  Srebrny civmaniak – najwięcej rozegranych gier  Pomocna dłoń – pomógł minimum 10 razy  Obibok – nie grał od 90 dni  III miejsce w Dyplo - Dyplo6  Przeżycie w Dyplo - Dyplo1  Przeżycie w Dyplo - Dyplo3  IV-VIII miejsce w Pucharze KAC - I,II,III,IV,V,VI Puchar KAC  II miejsce w rankingu FFA  II miejsce w Astro Pucharze - II Astro Puchar  I miejsce w Pucharze Randomowym - I Puchar Randomowy  I miejsce w Pucharze Randomowym - II Puchar Randomowy  I miejsce w Pucharze Randomowym - III Puchar Randomowy  I miejsce w sezonie Ligi KAC - I sezon  I miejsce w sezonie Ligi KAC - II sezon  I miejsce w sezonie Ligi KAC - III sezon  I miejsce w sezonie Ligi KAC - IV sezon 
  Posted: 2006-11-20, 11:32   Jedno miasto, zawsze pokój, bez cudów do statku kosmicznego

Przeklejam moje wypociny, żeby były we właściwym miejscu:

Ustawienia na których to się stosuje: dwóch graczy, bez AI, zawsze pokój, jedno miasto, do statku kosmicznego.
Zalecane przeze mnie dodatkowe ustawienia: najmniejsza mapa lustrzana, rodzaj nie ważny, może być nawet pangea. Bez barbarzyńców, bez handlu techami, tury symultaniczne, bez przejmowania AI.

Moje wskazówki co do gry:
1. maksować rozmiar miasta do limitu zdrowia
2. maksować ilość specjalistów - naukowców i brać z nich: pierwszy akademia, resztę dołączać do miasta
3. z tego wynika nacja: musi być filozoficzna a druga cecha do wyboru. Bliźniaki grają Piotrem Wielkim - ma drugą cechę ekspansywną, więc ma dodatkowe zdrowie. To wydaje się bardzo dobrym rozwiązaniem, drugie bardzo dobre to Gandi - ma drugą cechę uduchowiony, więc możemy sobie często i bez straty tury zmieniać ustroje.
4. na początku ważne jest aby znaleźć dobre miejsce pod stolicę - można pochodzić nawet i 10 tur, trochę lepsze miejsce spokojnie zrekompensuje tą stratę na początku. Dobre miejsce to przede wszystkim jak najwięcej surowców żywnościowych, nad świeżą wodą (więcej zdrowia) i dużo miejsca na farmy (dość długo można je budować tylko bezpośrednio przy świeżej wodzie, więc jak nie mamy dwóch dobrych surowców żywnościowych to trzeba zwrócić uwagę żeby była świeża woda przy kilku polach.
5. z techów potrzebujemy rolnictwo żeby robić farmy, hodowlę zwierząt o ile mamy zasób tego typu ale ważne jest żeby zgarnąć jak najwięcej religii. Techy na które trzeba zwrócić szczególną uwagę (w kolejności chronologicznej): rolnictwo, kodeks prawa, filozofia, liberalizm, fizyka, biologia a potem to już po techy potrzebne do statku kosmicznego. Nie odkrywamy techów niepotrzebnych do statku!
6. produkcja w stolicy: spichlerz, biblioteka (ważniejsza biblioteka i od razu dwóch naukowców), klasztory, uniwersytet, oksford, laboratorium, przed rozpoczęciem budowy statku budujemy kuźnię, fabrykę itd (żeby sobie zdrowia nie pogarszać wcześniej)
7. ustroje: system kastowy - od razu maksujemy naukowców, pacyfizm - jak tylko się da, władza dziedziczna - maksowanie rozmiaru stolicy, reprezetacja - bardzo duży przyrost nauki, biurokracja - nie taka ważna, można spokojnie bardzo późno włączyć, emancypacja - odpada bo system kastowy jest potrzebny, zorganizowana religia - można włączyć jak już mamy albo prawie mamy wszystkie potrzebne techy, żeby przyspieszyć budowę statku kosmicznego
8. cudaki - to jest opis dla gier bez cudaków, ale można budować cuda narodowe. Moje zdanie o nich:
teatr narodowy - nie budować, zwiększ szanse na artystę! zadowolenie trzeba zapewnić tradycyjnie
Ermitaż - niepotrzebny
epos heroiczny - niepotrzebny
huta żelaza - można zrobić - daje punkty wielkiego inżyniera a to się też przyda
rushmore - niepotrzebny
epos narodowy - tutaj mam największe wątpliwości. Są dwa podejścia: robimy i mamy +100% do prędkości wielkich ale może nam wyskoczyć patałach artysta Wesoly wtedy można do schować na czarną godzinę i zrobić sobie na sam koniec gry złoty wiek albo dołączyć go do miasta (daje trochę kasy) i zakupić za tą kasę to co się da (budynki w mieście ale do tego potrzeba równouprawnienia). Drugie podejście to nie robić tego i mieć 100% kontrolę nad rodzajem pojawiających się wielkich.
oksford - konieczny i to jak najszybciej!
czerwony krzyż - widzę w opisie że daje punkty wielkich naukowców, więc można zrobić, no ale jest strasznie drogi i pojawia się późno, więc pewnie się nie zdąży...
Scotland Yard - tak jak czerwony krzyż, poza tym komunizm nie jest chyba konieczny do budowy statku, więc można to pominąć
Wall Street - raczej nie budować, pojawi się potem kupiec i będzie kupa Wesoly
West Point - niepotrzebny, można zrobić bo daje inżynierów no ale skąd wziąć jednostkę z doświadczeniem skoro jest zawsze pokój... no chyba żeby odkryć faszyzm i z generała zrobić taką jednostkę-mutanta...

Kilka uwag na koniec:
- jeżeli nie mamy nic do budowania w mieście, można zmieniać produkcję na naukę
- pod koniec badań nad statkiem przerzucamy się produkcję: dobrze mieć już przygotowane pola: warsztaty i kopalnie
- jak jest węgiel to oczywiście robimy wszędzie koleje, nie zaszkodzi a na kopalniach daje dodatkowy młotek (na warsztatach chyba też)
- dobrze jest mieć stolicę w mniej więcej środku wyspy, bo kultura rozszerza się tylko kilka razy i potem nie urośnie już a ważne jest zdrowie (najbardziej) i też zadowolenie, a wiadomo że możemy budować ulepszenia tylko na zasobach które są w ganicach pańśtwa. Ale najważniejsze jest żeby w zasięgu miasta były jak najlepsze pola (żywnościowe przede wszystkim)

Na koniec pocieszę adeptów tego rodzaju gier: pierwszą grę grałem chatkowo przeciw wielkim maxibacy. Dopiero w bardzo późnym okresie gry dogonił mnie w badaniach technologicznych. Chatki mają granicę rozwoju - 8 albo 9 złota i dalej niestety już nie pójdzie, a wielkich można drukować cały czas. Z reprezentacją taki jeden naukowiec daje 9 nauki i 1 młotek a chatka daje maksymalnie 2 żarcia, 8 złota i 1 młotek. Dodatkowo każdy specjalista - naukowiec w mieście daje 6 nauki (z reprezentacją). Dlatego na kontach taka taktyka to porażka - zanim do astro się dojdzie to już Wiktoria powinna nam spalić wszystko Mruga To jest bardzo wyjątkowa sytuacja gdzie wielcy mogą być lepsi. Nie wiem tylko czy nie było by jeszcze lepiej gdyby połączyć te techniki i nie kręcić wielkich na potęgę, tylko robić ich trochę wolniej, a pracować na chatkach...

Pod koniec gry powinniśmy mieć następujące statystyki: 800 buteleczek na turę, ponad 200 młotków na turę.
_________________
www.leszekbiega.pl - blog biegowy
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
hechter 



xfire: hechter
Helped: 4 times
Age: 39
Joined: 03 Apr 2006
Posts: 2318
Piwa: 6/1
Location: Gdynia/Szczecin
podpułkownik  Brązowy civmaniak – najwięcej rozegranych gier  Obibok – nie grał od 90 dni  II miejsce w rankingu PBEM 
Posted: 2006-11-20, 11:49   

A takie małe pytanko, bo nigdy tego nie grałem. Oxford normalnie wymaga 4 uniwerków, w OCC to nie jest wymagane? Dobrą nacją wydaje się być Ruda Małpa, moja ukochana Elżunia :)
_________________



--------------------------------------------------
"Pan jest zerem, panie Ziobro"
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
LDeska



xfire: ldeska
Helped: 34 times
Age: 42
Joined: 29 Mar 2006
Posts: 23316
Piwa: 13/1
Location: Warszawa
marszałek  Złoty order za specjalne zasługi  Złoty zlotowicz - 11 zlotów  Brązowy sponsor KAC  Srebrny civmaniak – najwięcej rozegranych gier  Pomocna dłoń – pomógł minimum 10 razy  Obibok – nie grał od 90 dni  III miejsce w Dyplo - Dyplo6  Przeżycie w Dyplo - Dyplo1  Przeżycie w Dyplo - Dyplo3  IV-VIII miejsce w Pucharze KAC - I,II,III,IV,V,VI Puchar KAC  II miejsce w rankingu FFA  II miejsce w Astro Pucharze - II Astro Puchar  I miejsce w Pucharze Randomowym - I Puchar Randomowy  I miejsce w Pucharze Randomowym - II Puchar Randomowy  I miejsce w Pucharze Randomowym - III Puchar Randomowy  I miejsce w sezonie Ligi KAC - I sezon  I miejsce w sezonie Ligi KAC - II sezon  I miejsce w sezonie Ligi KAC - III sezon  I miejsce w sezonie Ligi KAC - IV sezon 
Posted: 2006-11-20, 13:24   

Wystarczy jeden uniwerek :) podobnie jest z innymi rzeczami co wymagają iluśtam budynków - tu wystarczy zawsze tylko jeden. Poza tym można zbudować dowolną ilość cudów narodowych w mieście.
Rudą małpką grałem pierwszą grę - myślę że może być bardzo dobra o ile się zastosuje technikę łączoną - chatki plus wielcy, ale nie potrafię tak z głowy powiedzieć czy będzie to lepsze czy gorsze od farm i większej ilości wielkich. Wydaje mi się że może być lepsze - warto spróbować :D Ja tam dzisiaj o 18 mam zamiar grać - jak będą chętni to możemy taką grę do statku strzelić :hyhy:
_________________
www.leszekbiega.pl - blog biegowy
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
maxibaca 



xfire: maxibaca
Helped: 5 times
Age: 28
Joined: 21 Dec 2005
Posts: 1162
Location: Poznań
kapitan  Brązowy zlotowicz - 2 zloty  Obibok – nie grał od 90 dni  Przeżycie w Dyplo - Dyplo1  Przeżycie w Dyplo - Dyplo4,5 
Posted: 2006-11-20, 23:31   

z własnych doświadczen dopisze ze generuje sie okolo 15 naukowców zależnie ok żarcia. Mam jeszcze kilka tajemnic ale pozwole sobie je zachowac :P
_________________




Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
LDeska



xfire: ldeska
Helped: 34 times
Age: 42
Joined: 29 Mar 2006
Posts: 23316
Piwa: 13/1
Location: Warszawa
marszałek  Złoty order za specjalne zasługi  Złoty zlotowicz - 11 zlotów  Brązowy sponsor KAC  Srebrny civmaniak – najwięcej rozegranych gier  Pomocna dłoń – pomógł minimum 10 razy  Obibok – nie grał od 90 dni  III miejsce w Dyplo - Dyplo6  Przeżycie w Dyplo - Dyplo1  Przeżycie w Dyplo - Dyplo3  IV-VIII miejsce w Pucharze KAC - I,II,III,IV,V,VI Puchar KAC  II miejsce w rankingu FFA  II miejsce w Astro Pucharze - II Astro Puchar  I miejsce w Pucharze Randomowym - I Puchar Randomowy  I miejsce w Pucharze Randomowym - II Puchar Randomowy  I miejsce w Pucharze Randomowym - III Puchar Randomowy  I miejsce w sezonie Ligi KAC - I sezon  I miejsce w sezonie Ligi KAC - II sezon  I miejsce w sezonie Ligi KAC - III sezon  I miejsce w sezonie Ligi KAC - IV sezon 
Posted: 2006-11-21, 12:00   

Mi się wydaje że chyba lepiej jest zrobić technikę łączoną - chatki i specjaliści. Może być wtedy trochę mniej tych specjalistów, ale powinno się dużo szybciej dojść technologicznie do budowy statku. Nie jestem tego pewny ale spróbuję następnym razem.
_________________
www.leszekbiega.pl - blog biegowy
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
marba 



xfire: marba1
Helped: 2 times
Age: 28
Joined: 09 Jan 2006
Posts: 841
Location: Poznań
porucznik  Brązowy zlotowicz - 2 zloty  Brązowy civmaniak – najwięcej rozegranych gier  Obibok – nie grał od 90 dni 
Posted: 2006-11-21, 17:47   

powiem ci ze łoczenia sa zle :) albo same chatki i z 2 naukowców albo samych. Jak gralem z boryskiem to leb w leb mial tyle kasy ze ho ho zobrze ze malo kto ma pojecie o kosmosie. A co do nowych gier to wpadlem na pomysł żeby rozmaicic gry warto by nazywać miech czy tygodnie np
gry konty
pange
z barba ( na poczatku byly takie gry w grudniu wyszly dla tego ze np doszlem ja i brat i zdarzaly sie gry iz barba nas rozwalaly :oczami: raz nawet dik sie pytal dlaczego wygral a tu barba :) . mozna by wrocic do tego czasami sa to gry bardziej ciekawe a i nasz poziom kaca jest lepszy
w celu namawiania na rozmaite gry. W ciągu pol roku gry sa standardowe albo konty albo galeony dobrze ze teraz kosmos. Warto by wysc z schematów
_________________

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Display posts from previous:   
Reply to topic
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Add this topic to your bookmarks
Printable version

Jump to:  

Podobne Tematy
Topic Author Forum Replies Last Post
This topic is locked: you cannot edit posts or make replies. Sticky: Pakt "Viking nie zawsze zwycięzki " (Ragnar[D10])
Ragnar[D10], Forever
Beny Pakty odtajnione 1 2015-06-21, 11:04
Beny
This topic is locked: you cannot edit posts or make replies. Sticky: Pakt "Bananowy Traktat, czyli pokój pomiędzy Majami i K
Rihiter, Bodek, cheos
wnuczus Pakty już nie (f)tajne 1 2012-10-03, 22:03
wnuczus
This topic is locked: you cannot edit posts or make replies. Sticky: Pakt "Ning Hsia miasto" (ponti)
ponti, cheos, lukgin
wnuczus Pakty już nie (f)tajne 1 2012-10-03, 22:04
wnuczus
This topic is locked: you cannot edit posts or make replies. Sticky: Pakt "Miasto Lybyan" (faust_)
faust_, haram, ponti, Rihiter
wnuczus PAKTY NIE(TAJNE) 1 2011-11-18, 21:51
wnuczus
This topic is locked: you cannot edit posts or make replies. Sticky: Pakt "Miasto Sparta" (ponti)
ponti, Bodek, Lary33
wnuczus Pakty nie(tajne) 1 2011-11-15, 21:40
wnuczus

Czas generowania strony : 0.32 s.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group