www.civilization.org.pl
Forum •  FAQ •  Search •  Memberlist •  Usergroups •  Register •  Log in •  Download
 
 Announcement 
   Jesteś nowy? Kliknij tutaj!    Zgłoś grę Civ6     Zgłos grę Civ5    Zgłoś grę Civ4         Mistrz sezonu    IRC, TUTAJ UMÓWISZ SIĘ NA GRĘ    Na ircu jest users osób. Załaduj obrazek Czytnik RSS 

Previous topic «» Next topic


Pakt "Admin Korea" (cheos)
Author Message
wnuczus 


GilgameszImperium Chińskie

xfire: wnuczus
Helped: 16 times
Age: 28
Joined: 10 Nov 2005
Posts: 10564
Piwa: 33/46
Location: Poznań
generał broni  Brązowy zlotowicz - 1 zlot  Brązowy civmaniak – najwięcej rozegranych gier  Pomocna dłoń – pomógł minimum 10 razy  Piwosz – otrzymał minimum 25 piw  Obibok – nie grał od 90 dni  II miejsce w Mini turnieju w Civilization IV - I Mini turniej 
Posted: 2012-10-03, 21:04   Pakt "Admin Korea" (cheos)

Pakt numer 2239, założony 2011-12-05 19:05:50 przez cheos (Pañstwo Admina)


Nazwa paktu: Admin Korea

Zaproszone do paktu nacje:
Twórca: cheos
haram
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
wnuczus 


GilgameszImperium Chińskie

xfire: wnuczus
Helped: 16 times
Age: 28
Joined: 10 Nov 2005
Posts: 10564
Piwa: 33/46
Location: Poznań
generał broni  Brązowy zlotowicz - 1 zlot  Brązowy civmaniak – najwięcej rozegranych gier  Pomocna dłoń – pomógł minimum 10 razy  Piwosz – otrzymał minimum 25 piw  Obibok – nie grał od 90 dni  II miejsce w Mini turnieju w Civilization IV - I Mini turniej 
Posted: 2012-10-03, 21:04   

cheos 2011-12-05 19:05:55
Witaj Władco !

Tutaj proszę podziel się swoimi spostrzeżeniami, uwagami, koncepcją gry.
Uwagi do mapy i lokacji startowej również mile widziane (te niemiłe też) :)
Niechaj zostanie ślad dla mojego następcy i potomnych.

Uszanowanie
Władca Lodowej Krainy Wikingów

haram 2011-12-07 00:26:46
Niech będzie - podzielę się moją koncepcją gry. Będzie Ci łatwiej podsumowanie napisać, jeżeli wogóle takowe planujesz. Otóż Miś zabrał mi naprawdę sporo czasu, zwłaszcza pod koniec. W zasadzie najwięcej nawet nie turki, ale dyplomacja. Dlatego postanowiłem w D7 zagrać skrajnie inaczej. W zasadzie bez dyplomacji. Otóż...

... moja nacja, to dziwny i obcy lud nawet jak na standardy rodzącego się świata. Naprawdę ciężko jest się z nimi porozumieć. Niektórzy wręcz twierdzą, że są obłąkani.

Dlatego komunikować w tej grze będę się po hebrajsku. Oczywiście translatory, to żadna nowość, ale czy będzie się komuś chciało... A do tego trzeba jeszcze rozszyfrować, jaki to język te dziwne znaczki.

שלום השליט של הוויקינגים

Biorę pod uwagę możliwość przejścia na normalną komunikację z jakąś nacją w trakcie gry, ale muszą być spełnione 2 warunki:
- kilkukrotna plus minus skuteczna komunikacja znaczkami hebrajskimi
- wynaleziony alfabet przez którąś ze stron

Zakładam, że moja koncepcja skutecznie zredukuje zarówno ilość nacji, które będą się do mnie odzywać, jak również skutecznie zredukuje moje szanse przeżycia. Jakbym miał obstawiać, to zginę we wczesnej fazie rozebrany przez 2 dogadanych sąsiadów. A jeżeli uda mi się przetrwać do hwachy, to mam zamiar grać o najwyższe cele, bo już trochę mi się z powrotem ambicja zapala ;)

cheos 2011-12-07 00:40:59
Brak dyplomacji w świecie dyplomacji ? Jeżeli z założenia masz zamiar odpaść na początku to nie pochwalam :/

haram 2011-12-07 00:47:44
Nie napisałem, że zamierzam odpaść. Wręcz przeciwnie, zamierzam grać absolutnie najlepiej jak będę potrafił. Ale nie jest chyba powiedziane, że trzeba zawsze grać tak samo, jak grają inni. Więcej wiary Cheos :)

cheos 2011-12-07 00:57:47
Zobaczymy, zobaczymy :)

haram 2011-12-09 12:54:38
Ale mi teren wylosowałeś. Kompletnie nie pod mój styl gry, ale naprawdę ciekawy. Prawie kompletnie brak terenu do zachatkowania, ale za to dużo żarcia. Szkoda tylko, że kamienia nie ma, bo wtedy możnaby powalczyć o piramidki i ekonomię specjalistów pocisnąć. Zresztą i tak nie będę miał innej opcji, bo po prostu nie ma co zachatkować. Problemem będzie happyness. Jak czegoś nie wymyślę, będzie mi się po prostu żarcie marnowało, pomimo ścinki (!). Może Oracle i wzięcie monarchii. Hmm, pomyślimy...

O kwestiach militarnych nic nie piszę, bo najpierw sąsiadów trzeba zapoznać.

haram 2011-12-09 12:59:09
No i straszna szkoda, że Latarnia tak bardzo osłabiona, bo ja nawet jakbym się starał to i tak nie mam jak stawiać miast w środku lądu :rotfl2:

haram 2011-12-15 09:00:47
No dobra, widać już tyle, że można jakieś decyzje podjąć. Okazało się, że jednak mam kamień, był kratkę poza moim zasięgiem widzenia, gdy stawiałem miasta :/
W dalszym ciągu piramidy wydają się najlepszą opcją, aby coś znaczyć w tej grze (klasycznej ekonomii na chatkach po prostu nie ma jak zrobić na tym terenie). Nie będzie łatwo, bo nawet jak się uda zdobyć piramidki, to mogą podziałać jak magnes na sąsiadów, ale nie chcę grać tylko o przetrwanie.

Co do sytuacji militarnej - są bardzo dobre informacje i bardzo złe. Dobre - teren wygodny od strony taktycznej i moi sąsiedzi nie powinni mieć ze sobą kontaktu na początku (co jest super info przy mojej koncepcji gry). Złe, bo mam za sąsiadów dwóch mongolskich chanów - Dżyngisa i Kublaia (czyli Didi i Peter). Poza tym jeszcze Scooby. Co ciekawe, z Peterem nie mam jeszcze oficjalnie w grze kontaktu, ale wiem, że jest, bo mu kultura wzrosła na pole, które miałem wcześniej odkryte. Peter na razie nie eksploruje terenu w moim kierunku, co jest dobrym znakiem, bo może mieć już jakiś bliższy cel upatrzony.

Ze względu na dwóch agresywnych sąsiadów postanowiłem zmienić kolejność techów (najpierw animal, potem brąz) i pójść w charioty na początku. W razie ataku któregoś z nich walka piechotą w najlepszym wypadku skończy się tym, ze zabunkruję się w jakimś rezerwacie i będę wegetował. Jak będę miał duży stack chariotów, to jest szansa, że najeźdźca weźmie za mało spearów i uda się wyjść obronną ręką, a może nawet z kontrą. Poza tym mobilne charioty dają możliwość szybkiego reagowania na sytuację u sąsiadów (np. ugrzeźnięcie w jakiejś wojnie, lub atak z innej strony). O rushu nie myślę, bo odleglości nie są takie bezpośrednie, poza tym mam mało lasów i sporo rzeczy muszę podporządkować pod piramidy.

haram 2011-12-22 09:53:25
Pewnie ku zadowoleniu admina jestem zmuszony zrezygnować z komunikowania się po hebrajsku w tajnych. Koncepcja miała mi ograniczyć ilość czasu na dyplomację, ale efekt jest zgoła odwrotny. Mam sąsiadów, którzy bardzo szybko się połapali i teraz używanie translatora po prostu angażuje dodatkowo.

p.s. mam teraz niesamowicie ciekawą opcję :D myślę, że Peter niedługo wyruszy na jakąś wojenkę, a my w dalszym ciągu nie mamy kontaktu w grze (tzn ja wiem gdzie on jest, on nie powinien o mnie wiedzieć). Jakbym go złapał u innej nacji z wojskiem, to pierwszy kontakt z moją nacją miałby w chwili, gdy zobaczyłby 10 chariotów na swoim terenie :rotfl2: Niestety tego rozwiązania nie da się pogodzić z piramidkami. Hmm...

haram 2011-12-27 20:46:45
Sporo ryzykuję idąc tak maksymalnie rozwojowo. Co prawda didi i Scooby są zajęci u Bombla, deb daleko, ale jest jeszcze Peter. Teoretycznie możliwa jest taka sytuacja, że Peter widział obrys mojej kultury i na podstawie tego zidentyfikował nację i ma zamiar wyprowadzić atak z zaskoczenia. Mało prawdopodobne, ale Petera spokojnie stać na coś takiego. Trudno, akceptuję to ryzyko i dalej idę po piramidy. Mogę je mieć zbudowane w 41-42 turze. Jak Rudi nie ma kamienia, to jest szansa.

Wracając do Petera, to powinien mieć teraz inny problem na głowie - ma koło siebie sporo sąsiadów, w tym hegemona Cule. Swoją drogą Cule zrobił to naaaaaprawdę imponująco - oby jego sukces nie stał się przyczyną porażki, bo ma tam co najmniej 2 starych lisów koło siebie ;)

cheos 2011-12-27 21:01:18
Ciekawie się robi, ciekawie.

haram 2012-01-03 14:51:15
Podpisałem pakt jawny z didim, zresztą próbuję nawiązać jakieś bardziej długoterminowe relacje. Jak na razie nie jestem zainteresowany atakiem na niego (mimo, że namawia Bombel i geo coś wypytuje) ponieważ:
- korzystnie dla mnie umówiliśmy się co do terenu - w zasadzie cały teren dla mnie (naprawdę opłaciło się dostawić 3 miasto wysunięte trochę na wschód),
- obawiam się współpracy scooby-didi (mają dobre położenie do wspólnego ataku na mnie i współpracowali już na Bomblu)
- nie ma cech rozwojowych i został trochę w tyle przez kampanię Bomblową, więc nie powinien być jakimś wielkim zagrożeniem w późniejszym czasie
- wolę graniczyć z nim niż z Bomblem lub Rudim :D

Piramidki w D6 poszły w 48 turze. Ja mogę mieć w 42, ale coś czuję, że to i tak będzie sporo za późno. Kilku wyjadaczy poszło w rozwój ewidentnie. Trudno, najwyżej wpadnie kaska i będę mógł szybko doskoczyć do hwachy, a wtedy mongolscy chanowie nie będą już takim problemem.

haram 2012-01-19 08:53:32
No i jednak się udało te piramidki postawić mojemu następcy w 42 turce. Cheos, czy ktoś budował jeszcze i jak był daleko?
Ja już nie gram i oczywiście nikomu nie przekażę tych informacji.

cheos 2012-01-19 19:00:01
Niestety nie mogę powiedzieć. Strzeżonego admin strzeże :)
Może ktoś się wygada ale ja nie mogę powiedzieć.

haram 2012-01-19 19:22:06
No cóż... :(
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Display posts from previous:   
This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Add this topic to your bookmarks
Printable version

Jump to:  

Podobne Tematy
Topic Author Forum Replies Last Post
This topic is locked: you cannot edit posts or make replies. Announcement: Pakt "Wielki Brat znowu patrzy - czyli wspomnienia Admi
Bodek
Beny Pakty odtajnione 13 2015-06-21, 10:06
Beny
This topic is locked: you cannot edit posts or make replies. Sticky: Pakt "Admin Korea - Faust" (cheos)
cheos, faust_
wnuczus Pakty już nie (f)tajne 1 2012-10-03, 21:02
wnuczus
This topic is locked: you cannot edit posts or make replies. Sticky: Pakt "Kartagina (Cheos)-Korea(Didi)" (cheos)
cheos, didi
wnuczus Pakty odtajnione 1 2013-10-11, 21:14
wnuczus
This topic is locked: you cannot edit posts or make replies. Sticky: Pakt "Admin Bodek - Cheos z Kartaginy" (cheos)
cheos, Bodek
wnuczus Pakty odtajnione 1 2013-10-11, 21:12
wnuczus
This topic is locked: you cannot edit posts or make replies. Sticky: Pakt "Admin Bodek - Cheos" (cheos)
cheos, Bodek
wnuczus Pakty odtajnione 2 2013-10-11, 21:22
wnuczus

Czas generowania strony : 0.42 s.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group