www.civilization.org.pl
Forum •  FAQ •  Search •  Memberlist •  Usergroups •  Register •  Log in •  Download
 
 Announcement 
   Jesteś nowy? Kliknij tutaj!    Zgłoś grę Civ6     Zgłos grę Civ5    Zgłoś grę Civ4         Mistrz sezonu    IRC, TUTAJ UMÓWISZ SIĘ NA GRĘ    Na ircu jest users osób. Załaduj obrazek Czytnik RSS 

Previous topic «» Next topic


Kacowa recenzja Civ:Revolution
Author Message
LDeska



xfire: ldeska
Helped: 34 times
Age: 42
Joined: 29 Mar 2006
Posts: 23320
Piwa: 14/1
Location: Warszawa
marszałek  Złoty order za specjalne zasługi  Złoty zlotowicz - 11 zlotów  Brązowy sponsor KAC  Srebrny civmaniak – najwięcej rozegranych gier  Pomocna dłoń – pomógł minimum 10 razy  Obibok – nie grał od 90 dni  III miejsce w Dyplo - Dyplo6  Przeżycie w Dyplo - Dyplo1  Przeżycie w Dyplo - Dyplo3  IV-VIII miejsce w Pucharze KAC - I,II,III,IV,V,VI Puchar KAC  II miejsce w rankingu FFA  II miejsce w Astro Pucharze - II Astro Puchar  I miejsce w Pucharze Randomowym - I Puchar Randomowy  I miejsce w Pucharze Randomowym - II Puchar Randomowy  I miejsce w Pucharze Randomowym - III Puchar Randomowy  I miejsce w sezonie Ligi KAC - I sezon  I miejsce w sezonie Ligi KAC - II sezon  I miejsce w sezonie Ligi KAC - III sezon  I miejsce w sezonie Ligi KAC - IV sezon 
Posted: 2008-07-08, 12:14   Kacowa recenzja Civ:Revolution

Miałem przyjemność wczoraj zagrania w Civilization: Revolution na Playstation 3. Zestaw był zabójczy: telewizor o przekątnej porównywalnej z moim wzrostem :D głośników więcej niż umiem policzyć :oczami: zresztą zobaczcie sami:



(z góry przepraszam za jakość zdjęć w tym materiale, niestety jedyne co miałem pod ręką to mój telefon, a nie dało się niestety wykonywać zrzutów ekranu na konsoli)

Na ekranie widać intro Civ:Revolution. Gra którą oglądałem jest oficjalnym demo które można za darmo ściągnąć ze strony Sony. Umożliwia ono granie tylko dwoma przywódcami - Kleopatrą albo Cezarem, ograniczona jest bardzo drastycznie civilopedia no i nie można zapisywać stanu gry. Mimo to na potrzeby obejrzenia możliwości gry wystarczyło :)

Zaczęło się od intra - poniżej trzy zrzuty ekranu:







A następnie pojawił się ekran startowy:



Jak widać jest opcja multi, ale nie można jej na demie przetestować. Rozpocząłem więc grę. Pierwsze wrażenie - cukierkowość, postacie wielkie, gadają w jakimś dziwnym narzeczu - nie wiem czy przypadkiem nie po japońsku. Doradcy wskakują z boku na ekran, dość śmiesznie machając odnóżami. Jeżeli jacyś doradcy mają inne priorytety to się fajnie przepychają - na przykład doradca wojskowy wypycha za ekran doradcę kulturalnego :) Po wejściu do wioski barbarzyńców wyskakuje z boku taki wielki krzak a z niego murzynek - szef wioski. Generalnie bardzo miło i ładnie to wygląda.

Co do samej mechaniki gry - mamy jednostki, mamy miasta, mamy granice kulturowe miast. Miasta zakładają osadnicy - co ciekawe inaczej niż w civ4 w trakcie ich budowy wzrost miasta nie jest wstrzymywany. Nie ma natomiast jednostek robotników, jest to rozwiązane inaczej: mamy do dyspozycji tylu robotników ile jest ludzików w mieście, ale robotnicy ci nie są jednostkami którymi można chodzić po mapie, tylko po prostu pracują na polach wokół miasta. I tutaj pierwszy zgrzyt - sposób sterowania na których polach mają robotnicy pracować nie jest łatwy, ale wynika to jednak z tego iż steruje się grą za pomocą pada. Mamy więc do wyboru kilka predefiniowanych ustawień: zrównoważone, maksymalizuj jedzenie, maksymalizuj produkcję, maksymalizuj złoto oraz ustawienie dowolne gdzie to my możemy ręcznie obstawiać które pola mają być obstawione robotnikami. Koncepcja jedzenia, produkcji i złota (czy też handlu) jest taka jak w Civ4: zbiera się je z pól, jedzenie idzie do spichlerza, po wypełnieniu którego miasto urośnie o ludzika, produkcja idzie na jednostki, budynki, cudy świata. Złoto czy też handel idzie na odkrycia naukowe albo do skarbca (chociaż nie rozgryzłem którym klawiszem się zmienia suwak nauki).


Jedzonko


Produkcja

W ekranie miasta można wybrać budowę jednostki, cudu lub budynku. O ile zrozumiałem samouczek to zmiana produkcji powoduję stratę uzbieranych młotków. Ciekawie jest rozwiązany problem budowy dróg. Po prostu kupuje się je za pieniądze ze skarbca z ekranu miasta. Wybieramy tylko do którego miasta ma iść droga z tego miasta w którym jesteśmy i droga pojawia się natychmiast. Z tego co zauważyłem umożliwia jedynie szybsze poruszanie się jednostek.


Ekran miasta

Ruszanie się jednostkami jest identyczne jak w Civ4 - wojownik rusza się o jedno pole, konnica o dwa pola, na szczyty górskie nie można wchodzić a galery pływają tylko przy brzegu. Siła jednostek jest pokazana obok ikonki mieczyka, nie wiem co oznacza ikonka tarczy, ale domyślam się że tak jak w Civ1 jest oddzielnie siła ataku i siła obrony. Jednostki są reprezentowane przez trzech ludzików, w razie utraty części siły w trakcie walki będzie tych ludzików 2 albo 1, można kazać jednostce leczyć się tak jak w Civ4 - omijając turę i wtedy po dwóch, trzech turach jednostka wróci do pełni sił.


Jednostka wojownika

Po wejściu do wioski tubylców dostałem karawanę - działa to podobnie do misji Wielkiego Kupca - chodzi po 3 pola aż i należy pójść taką karawaną do jak najdalszego miasta i spieniężyć w nim karawanę. Co ciekawe to miasto w którym spieniężamy karawanę również dostaje część zysku jako cło :)

Jeżeli wybudujemy 3 jednostki tego samego rodzaju to możemy z nich stworzyć armię. Powoduje to złączenie tych trzech jednostek i chodzi już wtedy dziewięć ludków zamiast 3, mają o ile pamiętam siłę trzykrotnie większą od pojedynczej jednostki.


Moja armia wojowników zdobyła Tenochtitlan

Jak to w civce, są też technologie. Jednak sensowność i rozbudowanie drzewka techów pozostawia wiele do życzenia. Przykład poniżej: odkryłem Obróbkę Brązu... spodziewałbym się że jakiś topór mógłym zrobić... ale nie, ale nie - w civce mogę używać zasobu Ryby (+2 żarcia), szkolić łuczników i budować koszary :) Nie zauważyłem w ogóle czegoś takiego jak surowce strategiczne. Można jednak nazwać sobie równinę jakoś żeby było bardziej klimatycznie :)


Odkrycie Obróbki Brązu

Każda nacja zaczyna z jakimś bonusem, mój Egipt zaczął z... Cudem Świata w mieście :) bonusy te są chyba trochę przesadzone co do jakości - w stolicy miałem od razu Kolosa Rodyjskiego. To spowodowało że niedługo potem urodził mi się Wielki Człowiek, pod koniec gry drugi. Można było go osiedlić w mieście albo użyć do jakichś doraźnych celów, któe wydały mi się mało sensowne. Zakończenie gry może się odbyć na różne sposoby, między innymi: zwycięstwo przez dominację (podbij wszystkich), przez statek kosmiczny, przez kulturę (uzyskaj 20 Wielkich Ludzi).


Pojawienie się Wielkiego Człowieka

Reasumując - to jest civka, nie odmówiłbym jej tego wielkiego wyróżnienia, ponieważ jest to gra turowa, są główne koncepcje civkowe. Jednak jest to bardzo okrojona civka, za to z pięknym interfejsem.
_________________
www.leszekbiega.pl - blog biegowy
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Display posts from previous:   
Reply to topic
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Add this topic to your bookmarks
Printable version

Jump to:  

Podobne Tematy
Topic Author Forum Replies Last Post
No new posts Kacowa recenzja Civ:Revolution
LDeska Nowości ze świata civ 1 2008-07-25, 11:26
Cola
No new posts Cvi:Revolution - recenzja na podstawie gry
LDeska Nowości ze świata civ 0 2007-10-31, 11:41
LDeska
No new posts Recenzja Colonization by Wraith
wraith Gadanie o Civ(4)kowym Graniu 6 2008-10-03, 01:42
LDeska
No new posts Recenzja Civ5 - GameCorner
LDeska Nowości ze świata civ 1 2010-08-07, 20:39
Bobek1971
No new posts Recenzja Civ 5 na gildia.pl
LDeska Nowości ze świata civ 15 2010-08-07, 11:45
Rudi2

Czas generowania strony : 0.25 s.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group